Nowe MINI John Cooper Works GP zostało zaprezentowane po raz pierwszy na targach Los Angeles Auto Show. Model ten powstanie w limitowanej serii 3000 sztuk w zakładach MINI w Oksfordzie. Do rąk entuzjastów motorsportu na całym świecie zacznie trafiać w marcu 2020 r.
Przeczytaj też: MINI Countryman Cooper S E ALL4: elektryczny, sportowy czy terenowy?
Pojazd ten otrzymał zdecydowanie najmocniejszy silnik, jaki kiedykolwiek zastosowano w małym samochodzie brytyjskiej marki. Układ jezdny zestrojono w oparciu o wiedzę dywizji John Cooper Works w motorsporcie. Karoseria została zoptymalizowana pod względem niskiej masy, sztywności skrętnej i aerodynamiki aby dawać intensywne, wyścigowe wrażenia z jazdy. Dzięki połączeniu tych rozwiązań nowe MINI John Cooper Works GP fascynuje sportowym charakterem i niesamowitą zwinnością. Specjalnie dostosowano do tego modelu pas przedni i tylny. Spojler dachowy wyróżnia się konturami skrzydeł, a wydatne poszerzenia nadkoli wykonano z karbonu. Wnętrze zawiera tylko dwa fotele z przodu.
Ekskluzywny charakter tego malucha bezkompromisowo nastawiony na ekstremalną frajdę z jazdy widać zarówno w mocy, jak i w osiągach. Samochód plasuje się w czołówce modeli MINI wyraźniej niż kiedykolwiek dotąd. Jego moc jest wyższa niż w MINI John Cooper Works o 75 KM. Przewaga wersji John Cooper Works GP jest tym samym jeszcze wyraźniejsza niż w przypadku dwóch poprzednich generacji ekstremalnie sportowych modeli MINI produkowanych w małych seriach po 2000 sztuk. Już MINI Cooper S z zestawem John Cooper Works GP zaprezentowane w roku 2006 i MINI John Cooper Works GP z roku 2013, oba wyposażone w turbodoładowane silniki o mocy 218 KM, specjalny układ jezdny oraz ekskluzywne elementy stylistyczne i wyposażenie, gwarantowały niezwykle intensywną wyścigową atmosferę.
Zobacz też: TEST MINI Clubman Cooper S A/T: jedyna taka 6-drzwiówka
Nowe MINI John Cooper Works GP napędza czterocylindrowy silnik 2.0 TwinPower Turbo o mocy 306 KM i 450 Nm maksymalnego momentu obrotowego. Przyspieszenie od 0 do 100 km/h wynosi 5,2 s, a prędkość maksymalna 265 km/h. Specjalnie dostosowany do tego modelu został sportowy układ wydechowy o emocjonującym brzmieniu. 8-stopniowa sportowa skrzynia Steptronic współpracuje z mechaniczną blokadą dyferencjału przedniej osi. Nadwozie jest obniżone o 10 mm w porównaniu z MINI John Cooper Works. Auto pokonało Północną Pętlę toru Nurburgring w niecałe 8 minut, czyli prawie pół minuty szybciej niż jego bezpośredni poprzednik.