MINI John Coper Works Paceman bazuje na modelu Countryman i jest mieszanką SUV-a i z nadwoziem typu coupe. Całość to kompaktowy samochód z segmentu Sports Activity Coupe, który został wyposażony tylko w drzwi z przodu i bardzo muskularne kształty karoserii, z dynamicznie rozciągniętymi liniami nadwozia. Długość 4109 mm sprawia, że Paceman jest o 24 mm krótszy od Countrymana, linię dachu ma poprowadzoną o 31 mm niżej oraz zmniejszono jego prześwit. Bagażnik daje pojemność załadunkową 330 litrów z możliwością powiększenia przestrzeni do 1080 litrów, a we wnętrzu znalazły się cztery indywidualne fotele.
Sportowa wersja nietypowego MINI sygnowana znaczkiem John Coper Works, została ukierunkowana na maksymalne osiągi. Zadziorny charakter podkreślono pakietem aerodynamicznym wraz z obniżonym o 10 mm zawieszeniem i 18-calowymi aluminiowymi obręczami kół. Całość uzupełnia typowy dla tunera pakiet z kontrastującym kolorem dachu i lusterek bocznych oraz dekoracyjnymi pasami.
>>> Mini Paceman: CENA w POLSCE od 97 800 zł - WIDEO + ZDJĘCIA <<<
Pod maską Paceman w wersji John Cooper Works pracuje czterocylindrowy silnik benzynowy o pojemności 1.6 litra zaopatrzony w turbosprężarkę, układ bezpośredniego precyzyjnego wtrysku benzyny oraz układ zmiennych faz rozrządu. Jego moc maksymalna wynosi 218 KM przy 6000 obr/min. Maksymalne 280 Nm momentu obrotowego dostępne jest dostępne w zakresie od 1900 do 5000 obr/min, a za sprawą funkcji overboost wartość ta może chwilowo wzrastać do 300 Nm w zakresie od 2100 do 4500 obr/min. To wszystko generuje również rasowy pomruk sportowego układu wydechowego.
Silnik standardowo przekazuje moc poprzez 6-biegową przekładnię manualną, natomiast 6-biegowa przekładnia automatyczna dostępna jest jako opcja. Przyspieszenie od 0 do 100 km/h trwa 6,9 sekundy zarówno wersji z manualną, jak i automatyczną przekładnią. Prędkość maksymalna tej pierwszej wynosi 226 km/h, a drugiej 224 km/h. Moc przekazywana jest standardowo na wszystkie cztery koła. Układ przeniesienia napędu All4 wykorzystuje centralny, elektromagnetyczny mechanizm różnicowy, dzięki czemu rozdział mocy między obie osie odbywa się wyjątkowo płynnie.