Przednie i tylne koła Mitsubishi Concept PX-MiEV są napędzane dwoma elektrycznymi silnikami synchronicznymi z magnesami stałymi. Pojazd wyposażono również w 1,6-litrowy silnik spalinowy DOHC MIVEC, który napędza przednie koła i może służyć jako generator.
Przeczytaj koniecznie: Infinii M
Nowy metalizowany kolor nadwozia sprawia, że samochód wygląda niczym pocisk. W Mitsubishi Concept PX-MiEV zastosowano także system operacyjny MiEV (ang. MiEV OS), który wybiera optymalny tryb jazdy poprzez sterowanie elementami napędu EV i silnika spalinowego, jak również reguluje optymalne ładowanie i moc wyjściową w zależności od dostępnej energii akumulatora poprzez jego ciągłe monitorowanie.
>>> Zobacz zdjęcia Mitsubishi Concept PX-MiEV <<<
Przy niskich lub średnich prędkościach akumulator Mitsubishi Concept PX-MiEV zasila przedni silnik napędzający przednie koła. W przypadku jazdy w śniegu, deszczu lub w innych warunkach słabej przyczepności, gdy wymagana jest maksymalna stabilność toru jazdy pojazdu, system automatycznie przełącza się w tryb napędu na cztery koła zasilając dodatkowo tylną jednostkę, napędzającą koła tylnej osi.