Pomimo tego, że japońscy specjaliści od marketingu na każdym kroku przypominają, że nazwa Eclipse pochodzi od konia wyścigowego (nieprzypadkowo prezentacja auta odbyła się na Torze Wyścigów Konnych Służewiec, skojarzeń ze sportowym autem produkowanym od lat 90-tych nie da się uniknąć. Tak czy inaczej zupełnie nowy Eclipse Cross jest SUV-em. Przyglądając się mu z bliska można go nawet nazwać kompaktowym SUV-em typu coupe. Samochód mierzy 4405 mm długości, 1805 mm szerokości oraz 1685 mm wysokości. Takie wymiary klasyfikują go pomiędzy modelami ASX a Outlander.
Czy design Eclipse Cross może się podobać? Bez wątpienia ostre linie i krawędzie oraz gładko opadająca linia dachu wyróżniają się na tle konkurencji. Stylistykę swojego nowego SUV-a Mitsubishi odważnie nazywa buntowniczym designem i trzeba przyznać, że takie określenie pasuje do Eclipse Crossa.
Sprawdź: TEST Toyota RAV4 Hybrid vs. Mitsubishi Outlander PHEV
Zdecydowanie mniej buntowniczy charakter ma wnętrze opisywanego samochodu. Chociaż nie da się zaprzeczyć, że wnosi ono sporo świeżości do nieco archaicznego stylu wnętrz innych modeli spod znaku trzech diamentów. Kokpit Eclipse Cross z 7-calowym dotykowym ekranem umieszczonym na szczycie deski rozdzielczej wygląda nowocześnie. Ciekawostką jest gładzik do sterowania multimediami umieszczony na tunelu środkowym. Bliźniacze rozwiązanie można znaleźć w różnych modelach Lexusa. Z ciekawszych opcji wyposażenia warto wymienić wyświetlacz przezierny HUD, kamerę cofania z widokiem z lotu ptaka oraz adaptacyjny tempomat.
Absolutną nowością debiutującą w prezentowanym modelu jest 1.5-litrowy turbodoładowany silnik benzynowy produkowany przez Mitsubishi. Nowa jednostka napędowa może pochwalić się mocą równą 163 KM oraz momentem obrotowym na poziomie 250 Nm. Drugi silnik w gamie Eclipse Cross jest już dobrze znaną, chociaż delikatnie zmodyfikowaną konstrukcją. 2.2-litrowy diesel o oznaczeniu DiD generuje 150 KM oraz 400 Nm maksymalnego momentu obrotowego. Obie jednostki łączone są standardowo z 6-biegową przekładnią manualną. Opcjonalnie silnik benzynowy może być łączony z przekładnią CVT, a silnik wysokoprężny z klasycznym 8-biegowym automatem.
Zobacz też: TEST porównawczy - Opel Mokka X vs. Mitsubishi ASX
Ważną informacją dla wszystkich tych, którzy lubią zjeżdżać z utartych szlaków jest możliwość wyposażenia nowego SUV-a Mitsubishi w napęd 4x4. Zaawansowany system S-AWC może być łączony z każdym z wyżej wymienionych silników. Dodatkowo dostępne będą trzy tryby pracy układu napędowego – auto, snow (śnieg) oraz gravel (szuter). W każdym z nich samochód ma zachowywać się wyraźnie inaczej.
W październiku 2017 roku Mitsubishi Eclipse Cross trafi do seryjnej produkcji. Sprzedaż w pierwszej kolejności zostanie uruchomiona w Europie. Pierwsze egzemplarze tego japońskiego SUV-a do polskich salonów wjadą w grudniu bieżącego roku, ale nieco wcześniej podane zostaną oficjalne ceny. Póki co informacja ta jest owiana tajemnicą.