Mitsubishi GT-PHEV Concept: hybryda napędzana czterema silnikami

2016-10-03 10:15

Mitsubishi Motors Corporation stawiające przede wszystkim na SUV-y, ma pomysł na supernowoczesne auto wpisujące się w klasę wyżej zawieszonych nad ziemią pojazdów. Demonstracyjny model Mitsubishi GT-PHEV Concept będący hybrydą typu plug-in, wykorzystuje do napędu trzy silniki elektryczne wspierane przez jednostkę spalinową.

Pokazany po raz pierwszy na Salonie Samochodowym w Paryżu model GT-PHEV Concept jest odzwierciedleniem pojęcia "ground tourer" - samochodu stworzonego do pokonywania wielkich odległości. Przy okazji, dzięki wyższemu prześwitowi auto przystosowano do śmiałego podążania nowymi ścieżkami, przy różnych warunkach pogodowych i drogowych. Do napędu wykorzystano system PHEV oparty o trzy silniki elektryczne, akumulatory nowej generacji o pojemności pojemności 25 kWh oraz silnik spalinowy o pojemności 2.5 litra. Taka kombinacja napędowa sprawia, że auto charakteryzuje się świetnymi parametrami ekologicznymi, ale też wyjątkowymi osiągami i własnościami jezdnymi.

Zobacz też: Mitsubishi ASX z nową twarzą

Charakterystykę napędu PHEV ulepszono pod kątem wytwarzania energii elektrycznej i sprawności napędowej. Czysto elektryczny zasięg wynosi 120 km, a zasięg hybrydowy przekracza 1200 km. Elektryczny układ napędowy Triple-Motor 4WD (jeden silnik z przodu o mocy mocy 90 kW i dwa z tyłu - każdy o mocy po 45 kW), zapewnia znaczną poprawę parametrów trakcyjnych układu stałego napędu czterech kół, dając pełne pole do popisu opracowanemu przez MMC zintegrowanemu systemowi sterowania dynamiką pojazdu Super All Wheel Control (S-AWC), co ma zapewnić nowy poziom stabilności prowadzenia samochodu.

Mitsubishi GT-PHEV Concept wyróżnia się zastosowaną technologią łączności samochodowej, pozwalającą na pełne wykorzystanie osiągów i możliwości samochodu. Zastosowane rozwiązania umożliwiają zasilanie układów sterowania informacjami z systemu nawigacji samochodowej, danymi o pogodzie i nawierzchni uzyskanymi z sieci informacyjnych oraz z czujników pokładowych i kamer. To pozwala na precyzyjne zarządzanie zużyciem energii, zarówno elektrycznej, jak i zużyciem paliwa, a także na wykorzystanie tych informacji w celu zapewnienia optymalnego sterowania napędem wszystkich kół.

Bądź na bieżąco z motoryzacją. Polub nas na Facebooku

/źródło wideo: x-news/