W swojej ogólnej koncepcji model GT-PHEV Concept jest odzwierciedleniem pojęcia "ground tourer" - samochodu stworzonego do pokonywania wielkich odległości. Auto do napędu wykorzystuje system PHEV oparty o trzy silniki elektryczne, akumulatory nowej generacji o dużej pojemności i silnik spalinowy.
Taka kombinacja napędowa sprawia, że auto charakteryzuje się świetnymi parametrami ekologicznymi, ale też wyjątkowymi osiągami i własnościami jezdnymi. Charakterystykę napędu PHEV ulepszono pod kątem wytwarzania energii elektrycznej i sprawności napędowej. Wyższy prześwit ma zachęcać do śmiałego podążania nowymi ścieżkami, przy różnych warunkach pogodowych i drogowych.
Przeczytaj też: TEST Mitsubishi Outlander 2.2 DID 6AT 4WD
Czysto elektryczny zasięg wynosi 120 km, a zasięg hybrydowy przekracza 1200 km. Układ napędowy z trzema silnikami (jednym z przodu i dwoma z tyłu), zapewnia znaczną poprawę parametrów trakcyjnych układu stałego napędu czterech kół, dając pełne pole do popisu opracowanemu przez MMC zintegrowanemu systemowi sterowania dynamiką pojazdu Super All Wheel Control (S-AWC), co ma zapewnić nowy poziom stabilności prowadzenia samochodu.
Mitsubishi GT-PHEV Concept wyróżnia się zastosowaną technologią łączności samochodowej, pozwalającą na pełne wykorzystanie osiągów i możliwości samochodu. Zastosowane rozwiązania umożliwiają zasilanie układów sterowania informacjami z systemu nawigacji samochodowej, danymi o pogodzie i nawierzchni uzyskanymi z sieci informacyjnych oraz z czujników pokładowych i kamer. To pozwala na precyzyjne zarządzanie zużyciem energii, zarówno elektrycznej, jak i zużyciem paliwa, a także na wykorzystanie tych informacji w celu zapewnienia optymalnego sterowania napędem wszystkich kół.
Koncepcyjne Mitsubishi GT-PHEV mozna potraktować jako zapowiedź całkowicie nowego Outlandera. Opisywane studyjne auto zaliczy światową premierę na Salonie Motoryzacyjnym w Paryżu (dni otwarte dla publiczności 1–16 października).