Jak na malucha, który w długim na 347,5 cm nadwoziu mieści 4 osoby i 227 l bagażu to moim zdaniem o wiele za dużo. Przy wykorzystaniu urządzeń do szybkiego ładowania prądem o napięciu 400V 80 proc. pojemności akumulatorów można osiągnąć w pół godziny. Na prywatnych nabywców nie ma co liczyć, chyba że znajdą się
odpowiednio bogaci miłośnicy ekologii, którzy kupią go bardziej jako
manifestację swoich poglądów niż rozsądny środek transportu.
Mitsubishi podaje, że jeszcze przed oficjalną premierą sprzedało na naszym rynku 25 takich aut, przy czym jedno trafi do biura rozwoju jednego z polskich miast, a pozostałe do dwóch przedsiębiorstw branży energetycznej. Zainteresowane są podobno kolejne firmy z tego sektora. Mówiąc inaczej, auto sprzedaje się na razie jako żywa reklamówka energii elektrycznej i pewnie do urealnienia ceny tak pozostanie.
Na drogach mamy te "reklamówki" zobaczyć wiosną przyszłego roku.
Polecamy również na AutoCentrum.pl: Honda Jazz Hybrid - miejskie eco
Mitsubishi i-MiEV: Elektryczna ekstrawagancja. Cena: 160 tys. zł
2010-10-18
7:00
Mitsubishi wprowadziło do polskiej oferty swój całkowicie elektryczny model i-MiEV wyceniając go na... 160 000 złotych! Auto porusza silnik elektryczny o mocy 64 KM i maksymalnym momencie obrotowym 180 Nm. Maksymalną prędkość ograniczono do 130 km/h. Zasięg wynosi 160 km, po których auto trzeba przez 6 godzin ładować z tradycyjnej sieci elektrycznej.