Nowe L200 to pojazd stworzony do ciężkiej pracy w terenie, który zapewnia komfort i własności jezdne samochodu osobowego typu SUV. Nowa konstrukcja auta pozwoliła na ograniczenie współczynnika czołowego oporu powietrza Cx do wartości 0,40. Podwyższone zostało bezpieczeństwo bierne przy jednoczesnym utrzymaniu ciężaru w rozsądnych granicach, dzięki starannemu opracowaniu struktury nośnej z wykorzystaniem dużej ilości stali o wysokiej wytrzymałości i sztywniejszej ramy podwozia.
Samochód może pochwalić się najmniejszym promieniem skrętu w tym segmencie pojazdów, wynoszącym 5,9 metra i konkurencyjną długością przestrzeni ładunkowej, która stanowi aż 29,2% długości samochodu. Skrzynia ładunkowa jest zgrabnie wtopiona w bryłę pojazdu, a dzięki wyżej poprowadzonym górnym krawędziom skrzyni uniknięto utraty objętości ładunkowej.
Sprawdź: TEST Mitsubishi Outlander 2.2 DID 6AT 4WD: lepiej późno, niż wcale
Mitsubishi L200 oferuje stały napęd wszystkich kół "Super Select 4WD II" z reduktorem, który jest teraz załączany za pomocą obrotowego elektronicznego przełącznika na konsoli środkowej. Dodatkowo uzyskano podział momentu napędowego w proporcji 40:60, co poprawiło własności jezdne samochodu. System Super Select pozwala na wybór najwłaściwszego trybu pracy w zależności od warunków. Możliwe jest przełączanie pomiędzy trybami jazdy 2WD i 4WD bez zatrzymywania samochodu (przy prędkości poniżej 100 km/h), bez względu na aktualny rodzaj nawierzchni. Ustawienie 4H daje stały napęd 4WD. Blokowany jest centralny mechanizm różnicowy, co gwarantuje wyjątkową sprawność w terenie, ale również kontroluje rozdział momentu obrotowego na przednią i tylną oś.
Auto do napędu wykorzystuje 4-cylindrowe, turbodoładowane silniki Diesla o pojemności 2.4 litra i mocach 154 KM i 380 Nm lub 181 KM i 430 Nm, z bezpośrednim wtryskiem paliwa Common Rail. Z jednostkami współpracują wysokowytrzymałe przekładnie (heavy-duty). Pierwszą jest całkowicie nowa 6-biegowa skrzynia manualna, której zadaniem jest ograniczenie zużycia paliwa i emisji spalin, a także zapewnienie krótkich i precyzyjnych ruchów dźwigni zmiany biegów. Druga 5-biegowa przekładnia automatyczna z sekwencyjnym trybem pracy "Sport" to z kolei zrównoważone połączenie osiągów i niskiej masy.
Nowe Mitsubishi L200 jest oferowane w polskich salonach w 4 opcjach wyposażenia z nadwoziem club cab (półtorej kabiny) i double cab (z podwójną kabiną). Ceny zaczynają się od 109 990 zł.
.
Mitsubishi L200 Monster
Podczas Motor Show Poznań 2016 firma Mitsubishi Motors wystawiła specjalną wersję L200 o nazwie Mitsubishi L200 Monster. Projekt stworzono we współpracy z ekspertem off-roadu, pilotem i kierowcą rajdowym Rafałem Martonem, który kilkunastokrotnie startował w rajdzie Dakar, między innymi jako pilot Adama Małysza. Przygotowany z myślą o jeździe w trudnym terenie samochód w nietypowych żółto-czarnych barwach, wyposażono dodatkowo w pakiet akcesoriów do jazdy terenowej. W jego skład wchodzi zestaw sprężyn i amortyzatorów, który podnosi zawieszenie auta o 4 cm, wyciągarka Superwinch Tiger Shark 9500 z liną syntetyczną i ślizgiem oraz płytą montażową, komplet stalowych, 5-milimetrowych osłon silnika, skrzyni biegów i reduktora, aluminiowe 17-calowe obręcze kół z oponami typu MT oraz reflektory dalekosiężne w technologii LED.
Polub SuperAuto24.pl na Facebooku
/źródło wideo: x-news/