Od tej decyzji już nie ma odwrotu. Jeden z najbardziej kultowych sportowych sedanów, jakim jest Lancer EVO, żegna się z rynkiem. Firma na koniec przygotowała samochód o nazwie Mitsubishi Lancer Evo X Concept Final, który został oparty o topową odmianę GSR.
Przeczytaj też: TEST Mitsubishi Space Star 1.2 Intense: diamencik z ukrytym potencjałem
Auto jak na pożegnalną odmianę przystało, będzie miało jeszcze więcej mocy jak GSR. Pod maskę trafi dostrojony 2-litrowy silnik. Większa turbosprężarka HKS, całkowicie zmodyfikowany układ dolotowy i wydechowy, czy nowy układ chłodzenia wyraźnie zwiększyły moc, która wyniosła 480 KM i 558 Nm maksymalnego momentu obrotowego. Napęd na cztery koła przenosi 5-biegowa skrzynia manualna.
Dla przypomnienia, pierwsza generacja Mitsubishi Lancer EVO zadebiutowała w 1992 roku w limitowanej edycji 5000 egzemplarzy. Wówczas pod maską pracował motor 2.0 z turbosprężarką o mocy 250 KM. Przez następne 22 lata samochód ewoluował przez 10 generacji i w sumie sprzedał się w ponad 250 000 egzemplarzach.