Mitsubishi Lancer, to w opinii testerów „Auto Świata” auto nie dla motoryzacyjnych celebrytów. Gdy jednak weźmie się pod uwagę jego cenę oraz poziom oferowanego wyposażenia, okazuje się, że jest całkiem atrakcyjną propozycją w sowim segmencie aut kompaktowych. Znany tygodnik rozpoczął długodystansowy test Lancera Sportback 1.6 Invite.
Przeczytaj koniecznie: Citroen C4 - Fiat Bravo - Opel Astra, TEST, porównanie kompaktów
Do testu wybrano Lancera z silnikiem benzynowym o pojemności 1.6 litra, gdyż według danych producenta, spala on ok. litr paliwa mniej, od tego samego auta z silnikiem 1.8. Dzięki wybraniu wersji z mniejszym silnikiem, auto jest według „AŚ” dobrze wyposażonym, ale także w miarę ekonomicznym samochodem. – Jeśli ktoś poszukuje praktycznego auta z najtańszym silnikiem, a jednocześnie zależy mu na bogatym wyposażeniu podnoszącym komfort i poziom bezpieczeństwa, to powinien wziąć pod uwagę Mitsubishi – czytamy w „AŚ”.
Patrz także: VW Golf, Audi A3, Seat Leon II i Skoda Octavia II. Czyli Golf i jego kompaktowi kuzyni.
Zdaniem testujących Lancera, biorąc pod uwagę fakt, że to najtańsza w ofercie jednostka, z jaką oferowane jest to auto, reakcja Mitsubishi na dodanie gazu nie pozostawia wiele do życzenia. Ten napęd świetnie się sprawdzi przy założeniu, że auta z podstawowym silnikiem kupują zwolennicy spokojnej i rozsądnej jazdy. Mitsubishi Lancer Sportback 1.6 Invite 117KM, kosztuje w Polsce 60 690 zł.
>>> Mitsubishi Lancer 2003 r. - cena od 18 tys. zł
Już w podstawowej wersji Inform znajdziemy system dynamicznej kontroli stabilności ESP, dwustopniowe poduszki czołowe i boczne oraz airbag kolanowy dla kierowcy i kurtyny powietrzne. Standardem jest także manualna klimatyzacja i radio z 4 głośnikami.