Outlander, czyli popularny SUV japońskiej marki z trzema diamentami w logo, doczekał się nieco bardziej ekologicznej wersji o nazwie PHEV. Auto zasilane jest hybrydowym systemem plug-in EV. Jest to pierwszy na świecie samochód klasy SUV, zasilany tego typu "wtyczkowym" zestawem. Do napędu użyto silnik spalinowy 2.0 MIVEC wspierany dwoma agregatami elektrycznymi o mocy 60 kW każdy, zlokalizowanymi niezależnie przy przedniej i tylnej osi. To daje napęd na cztery koła o nazwie Twin Motor 4WD. Konstrukcja ta wyeliminowała wał napędowy, czy tradycyjne mechanizmy wykorzystywane w budowie pojazdów 4x4.
>>> Mitsubishi Outlander 2.2 DID - TEST nowego SUV-a od SuperAuto24.pl <<<
Litowo-jonowy akumulator o pojemności 12kWh odzyskuje energię z hamowania oraz można go ładować z domowego gniazdka (pełne ładowanie trwa 4,5 h). Zasięg wyłącznie w trybie elektrycznym wynosi 55 km. W trybie szeregowym silnik spalinowy działa jak generator, który produkuje prąd ładujący akumulator. W trybie jazdy hybrydowym równoległym, silnik benzynowy zapewnia większość mocy potrzebnej do napędu samochodu i jest wspierany przez silniki elektryczne. Całkowity zasięg samochodu z pełnym bakiem wynosi 880 kg.
Outlander PHEV wjeżdża do Europy
Montowany w japońskich zakładach Okazaki hybydowy Outlander PHEV, w przeciągu 8 miesięcy odniósł rynkowy sukces. Dotychczas w samej Japonii sprzedano 8000 egzemplarzy, przy zakładanych 4000 sztuk. Firma zdecydowała się wyjść naprzeciw popytowi podwajając produkcję do 50 000 sztuk rocznie. Z szacunków Mitsubishi to Europa ma być największym rynkiem zbytu dla Outlandera PHEV, dlatego od października 2013 roku samochód będzie stopniowo wprowadzany na Stary Kontynent. W Polsce hybrydowy model zadebiutuje wiosną 2014 roku.