Mitsubishi Outlander PHEV - najlepiej sprzedająca się elektryczna hybryda typu plug-in w Europie – przeszła aż 100 modyfikacji, które dotyczą zarówno wyglądu, jak i konstrukcji pojazdu. Dzięki nim Outlander PHEV 2016 wyróżnia się dynamiczną sylwetką, jeszcze lepszymi osiągami udoskonalonego hybrydowego układu napędowego oraz bardziej cichym wnętrzem. Outlander PHEV jest najcichszym z Outlanderów, bowiem zyskał dodatkowe modyfikacje w zakresie hałasów i drgań wewnętrznych, przy uwzględnieniu specyfiki elektrycznego układu hybrydowego typu plug-in.
Zobacz: TEST Mitsubishi Outlander FL 2.0 MIVEC 4x4 CVT Instyle NAVI
W kabinie pojawiły się nowe udogodnienia z zakresu komfortu. Są to podgrzewana kierownica, podgrzewana przednia szyba, oświetlenie LED obszaru pod deską rozdzielczą oraz w okolicach konsoli centralnej, kontrolka niskiego stanu płynu do spryskiwaczy oraz gniazdo 12V w bagażniku. O polepszony poziom bezpieczeństwa dba 14 systemów bezpieczeństwa, w tym nowy ultradźwiękowy asystent ruszania (Ultrasonic Mis-acceleration Mitigation System -UMS), system kamer 360 stopni rozmieszczonych dookoła auta z widokiem od góry, czujnikami parkowania z przodu i z tyłu.
.
Układ napędowy
Outlander PHEV, będąc z założenia samochodem elektrycznym, poruszany jest głównie przez dwa silniki elektryczne pracujące w układzie stałego napędu 4WD. Silnik spalinowy pełni rolę wspomagającą - albo napędzając generator zasilający akumulator trakcyjny, bądź napędzając bezpośrednio przednie koła samochodu (zawsze przy pracujących silnikach elektrycznych z przodu i z tyłu). Załączanie szeregowego oraz równoległego trybu napędu hybrydowego odbywa się tylko na możliwie krótki czas, by dostosować układ napędowy samochodu do specyficznych warunków drogowych, z układami sterowania dążącymi do przywrócenia napędu całkowicie elektrycznego tak szybko i często, jak to możliwe. Innowacyjne rozmieszczenie komponentów układu napędowego pozwoliło zrezygnować z konwencjonalnej skrzyni biegów i wału napędowego, a całość jest sterowana elektronicznie przez system operacyjny PHEV (PHEV OS).
Sprawdź: Mitsubishi Outlander lifting 2015 już w Polsce - pełny CENNIK
Przy przedniej osi zlokalizowano silnik elektryczny i inwerter (60 kW/82 KM - 137 Nm), generator umieszczony obok silnika elektrycznego i silnik benzynowy 2.0 MIVEC (89 kW/121 KM - 190 Nm). Między osiami, pod podłogą znajduje się zespół chłodzonego powietrzem litowo-jonowego akumulatora trakcyjnego 12 kWh, 80 ogniw, 300 V oraz 45-litrowy zbiornik paliwa. Z tyłu, pod podłogą bagażnika umieszczono silnik elektryczny i inwerter (60 kW/82 KM - 137 Nm) oraz Rear Motor Control Unit (moduł zarządzający tylnym silnikiem elektrycznym). W trybie równoległym silnik spalinowy przejmuje rolę wiodącej jednostki napędowej, przekazując moc bezpośrednio na przednie koła. Oprócz silnika spalinowego pracują również silniki elektryczne z przodu i z tyłu, tworząc napęd 4WD.
Outlander PHEV w trybie napędu całkowicie elektrycznego EV zapewnia zasięg wynoszący 52 km. W trybie EV silnik spalinowy jest uruchamiany automatycznie, ale jedynie celem napędzania generatora ładującego akumulator w czasie jazdy. Zwykłe domowe ładowanie typu plug-in, do 100% pojemności akumulatora ze standardowego gniazdka 230V – 10 A trwa 5 godzin. Koszt ładowania do pełnej pojemności całkowicie rozładowanego akumulatora wynosi około 6 złotych. Szybkie ładowanie ze specjalnego terminala do 80% pojemności trwa 30 minut - zostanie ono przerwane po uzyskaniu 80% pojemności akumulatora.
.
Mitsubishi Outlander PHEV 2016 - polski CENNIK
Nabywcy modelu Mitsubishi Outlander PHEV 2016 otrzymują od producenta aż 8 lat gwarancji (do przebiegu 160 000 km) na elektryczny układ napędowy wraz z akumulatorami. Cały pojazd jest objęty 5-letnią gwarancją z limitem 100 000 km wraz z 5-letnim, nielimitowanym przebiegiem pakietem Mitsubishi Assistance Package.
.
wersja | Intense Plus |
Instyle Navi |
Instyle Navi Plus |
Mitsubishi Outlander PHEV | 205 990 zł | 218 990 zł | 227 990 zł |