Polska dołączyła do krajów Unii Europejskiej, w których można kupić model Mitsubishi Pajero Sport. Co zmieniło się w wielkim SUV-ie z napędem na cztery koła w odmłodzonym roczniku 2014? Zmieniono wygląd przedniej części samochodu - zderzaka i osłony chłodnicy, klosze tylnych lamp są inne oraz zastosowano nowy wzór aluminiowych obręczy kół. Wewnątrz znajdziemy nowy wzór tapicerki oraz nowe materiały wykończeniowe konsoli i tapicerki drzwi. Nowością jest 2-dinowy system audio CD z ciekłokrystalicznym wyświetlaczem.
Zobacz też: Mitsubishi Outlander 2014: odświeżony SUV z Japonii już w salonach - ZDJĘCIA
Długość Pajero Sport wynosi 4695 mm, szerokość 1815 mm a wysokość całkowita to 1800 mm, natomiast rozstaw osi mierzy 2800 mm. Wymiary nadwozia i podwozia gwarantują przestronną i komfortową kabinę pasażerską i stabilność podczas jazdy po różnym rodzaju nawierzchni. Bagażnik posiada przepastną pojemność 714 litrów. Jazdę w terenie poprawiają takie właściwości jak: Kąt natarcia 36°, kąt zejścia 25°, kąt rampowy 23°, natomiast prześwit to 215 mm.
UKŁAD NAPĘDOWY
Mitsubishi Pajero Sport wyposażony jest w jeden silnik. Jednostką napędową jest turbodoładowany Diesel 2.5-litra o mocy 178 KM przy 4000 obr./min. oraz maksymalnym momencie obrotowym wynoszącym 400 Nm przy 2000-2850 obr./min. Silnik może być wsparty 5-biegową przekładnię manualną lub elektronicznie sterowaną, 5-stopniową automatyczną skrzynią biegów INVECS-II z sekwencyjnym trybem sportowym.
Sprawdź: Mitsubishi Lancer Evolution X: nowa polska CENA z okazji 40-lecia marki w Europie
Pojazd powstał w oparciu o nową ramę podłużnicową, której sztywna konstrukcja zapewnia dużą odporność na trudy eksploatacji. Model został wyposażony w system napędu wszystkich kół Super Select 4WD, który słynie z doskonałych osiągów terenowych oraz niezawodności. W konstrukcji wykorzystano również założenia filozofii projektowania dynamicznych układów napędowych typu AWC (All-Wheel Control). System wykorzystuje blokadę centralnego mechanizmu różnicowego oraz skrzynię rozdzielczą do zachowania optymalnej równowagi pomiędzy trakcją, stabilnością i właściwościami jezdnymi. Kierowca może wybrać jeden z czterech trybów pracy (2H, 4H, 4HLc, 4LLc). Wyboru można dokonać nawet podczas jazdy z prędkością do 100 km/h. Kierowca ma także do dyspozycji blokadę tylnego mechanizmu różnicowego.
Mitsubishi Pajero Sport - CENA w POLSCE
Auto dostęone jest w dwóch wersjach: 2.5 DID Intense z manualną, pięciobiegową skrzynią biegów w cenie 119 990 zł a także w odmianie Intense Plus z automatyczną przekładnią w cenie 141 990 zł. Dopłata za lakier metalizowany lub perłowy wynosi 3 250 zł. Za dopłatą 5 000 zł klienci mogą też wyposażyć swój samochód w skórzaną tapicerkę siedzeń. Przy zakupie obowiązuje bezpłatna 4-letnia gwarancja, obowiązująca do przebiegu 300 000 km.