Poniedziałek 1.02.206 roku rozpoczął się szóstą próbą jazdy na regularniość. Wygrał ją Jean-Francois Picquier jadący Volkswagenem Golfem GTI. Tuż za nim ze stratą 10 punktów uplasował się jadący podobnym Golfem GTI Jules Sapet, a następne miejsca zajęli Michel Chabran na BMW 2002 Ti i Jean-Philippe Mourenon w Renault Dauphine 1093. Team Polak i Jaskłowski z 60-cio punktową stratą zajmowali 8. pozycję. 80 punktów za zwycięzcami tego odcinka uplasował się kolejny polski team z kierowcą Andrzejem Postawką i pilotem Stanisławem Postawką autem Zastava 1100.
Kolejną, siódmą próbę zwyciężył Niemiec Hartmut Schoeffera jadącego Oplem Kadett Rallye 1900, a z dziesięciopunktową stratą dojechało trzech kierowców – Jean-Luc Hasler (Ford Escort RS2000 Mk2), Carlos Miro jadący Porsche 924 i Gordon Glen na Oplu Kadett GTE. Na czwartym miejscu ex aequo uzyskali Jacek Miller i Włodzimierz Cierliński jadący Fiatem X1/9. Siódmą lokatę zajęli Polacy Paweł Molgo i Janusz Jandrowicz na Polskim Fiacie 125p.
Zobacz również: 17 Polaków wystartowało w 19. Rajdzie Monte Carlo Historique
Na ósmej próbie triumfowali ex aequo Christian Dussert (Citroen GS), Erich Oelschlagel (Porsche 911 Carrera RS) i Alessio De Angelis (Volkswagen Golf GTI). Trzecie miejsce zajęli Jacek Grochowski i Henryk Buszkiewicz, którzy jadą Polskim Fiatem 125p) oraz Adam Polak i Karol Jaskłowski w aucie Mercedes-Benz 280 CE. 40 punktów do lidera stracili Andrzej Lubiak i Jerzy Szymański w Lancii Beta MonteCarlo, a z 50-cio punktową stratą na mecie zameldowali się Postawkowie w Zastavie 1100.
Serwis rajdy24.pl doniósł, że wczoraj o godzinie 19.15 nadal trwał finałowy odcinek dnia 1 lutego 2016 nadal trwał, jednak najlepszy wynik na tamten moment mieli aequo Polak, Hansen (Audi 80 GLE) i Fuchey (Porsche 911 SC). Dzięki świetnemu rezultatowi Adam Polak i Karol Jaskłowski są na pozycji wiceliderów, tracąc 34 punkty do duetu Mozzi/Biacca (Lancia Fulvia 1600 HF). Trzecie miejsce zajmują Perfetti i Kessel (+70, Alpine-Renault A110 1600 S), czwarte Hasler i Blondeau (+76, Ford Escort RS 2000 MK2), piąte Travagliati i Alsina Dot (+94, Porsche 911 S 2.2).
Aktualizowana klasyfikacja (ostatnia aktualizacja – 19:15 dnia 1.02.2016r.):
1. Mozzi/Biacca (Lancia Fulvia 1600 HF) 533 punkty
2. Polak/Jaskłowski (Mercedes Benz 280 CE) +34
3. Perfetti/Kessel (Alpine-Renault A110 1600 S) +70
4. Hasler/Blondeau (Ford Escort RS 2000) +76
5. Travagliati/Alsina Dot (Porsche 911 S 2.2) +94
6. Ch
eynet/Cheynet (Volkswagen Scirocco 1600) +97
7. Miro/Matavaca (Porsche 924) +97
8. Hansen/Brodersen (Audi 80 GLE) +109
9. Recordier/Recordier (Porsche 911 2.7) +122
10. Fuchey/Hayez (Porsche 911 SC) +123
…
20. Chałas/Borysławski (Polski Fiat 125p) +201
…
48. Postawka/Postawka (Zastava 1100) +418
…
70. Burchard/Gac (Polski Fiat 125p) +582
…
84. Grochowski/Buszkiewicz (Polski Fiat 125p) +722
86. Miller/Cierliński (Fiat X1/9) +769
…
110. Molgo/Jandrowicz (Polski Fiat 125p) +1261
…
157. Lange/Bany (Porsche 911 SC) +3155
…
199. Lubiak/Szymański (Lancia Beta MonteCarlo) +8346
Na czym polega historyczny rajd Monte Carlo
W Rajdzie Monte Carlo kierowcy nie ścigają się na czas, a na regularność jazdy. Zadaniem załóg jest utrzymywanie stałej średniej prędkości, niezależnie od tego, czy trasa prowadzi na równym terenie czy po górskich serpentynach. Ostatni etap rozpocznie się we wtorek w nocy i potrwa do środy rana. We środę 3.02.2016 roku nastąpi rozdanie nagród w Monte-Carlo Sporting Club.
W 18. edycji rajdu w 2015 roku najlepsze miejsce wśród Polaków zajęła załoga Polskiego Fiata 125 p z 1975 roku prowadzonego przez Pawła Molgo, którego pilotował Janusz Jandrowicz (53. w klasyfikacji generalnej). Na najwyższym stopniu podium stanęli Włosi Piero Lorenzo Zanchi z Giovanni Agnese, którzy startują teraz z numerem 235.
Zobacz również: Arrinera Hussarya GT: premiera w Birmingham
Rajd Monte Carlo po raz pierwszy został zorganizowany przez księcia Monako w 1911 roku. Wtedy była to bardzo prestiżowa impreza dla zamożnych miłośników automobili. 105 lat temu zawodnicy ruszali z sześciu miast: Genewy, Paryża, Boulogne sur Mer, Wiednia, Brukseli i Berlina. W latach 1959-79 jednym z miejsc startu była także Warszawa.
Od roku 1988 organizowany jest Rallye Monte Carlo Historique. Impreza ta odbywa się kilka dni po tradycyjnym rajdzie; mogą w niej startować samochody, które zostały wyprodukowane nie później niż w 1980 roku.