24 marca 2015 roku zamontowany został ostatni z 208 stalowych wsporników, które poszerzyły most. Każdy z takich elementów ważył od 9 do 15 ton. Przed przebudową każda nitka miała 4 pasy ruchu. Teraz będzie ich pięć, z czego dwa posłużą za trasę szybkiego ruchu a trzy dla ruchu lokalnego. Dzięki tej budowie sama przeprawa została poszerzona o 10 metrów i mierzy teraz aż 46 metrów szerokości – co czyni ją najszerszym obiektem tego typu w Polsce.
Przeczytaj też: Spalony Most Łazienkowski zostanie odbudowany jeszcze w tym roku
Most Grota-Roweckiego powstał na przełomie lat 70. i 80 XX. wieku. Obecnie wchodzi w skład Drogi Krajowej numer 8 łączącej przejście graniczne z Czechami w Kudowie-Zdrój z przejściem granicznym z Litwą w Budzisku. Od 2013 roku trwa przebudowa prowadzona przez czeską firmę Metrostav. Do przebudowy mostu Grota-Roweckiego zużyto ponad 3450 ton stali.
Cała inwestycja ma zostać zakończona jesienią 2015 roku.