Jak informuje firma Arkus & Romet, w samym styczniu br. zainteresowanie tylko produktami Rometa, wyposażonymi w silniki o pojemności 125 ccm, wzrosło aż o 1286 procent. To przede wszystkim efekt ubiegłorocznej zmiany przepisów, dzięki którym kierowcy posiadający minimum 3 lata prawo jazdy kategorii B, mogą legalnie poruszać się jednośladami o pojemności skokowej silnika do 125 ccm. Parametry takich jednostek pozwalają uzyskać 11 kW (czyli w przeliczeniu 15 KM), a to w zależności od rodzaju motocykla przekłada się na prędkość maksymalną nawet 100 km/h.
Zobacz też: Jazda na motocyklu o pojemności 125 ccm wcale nie jest taka prosta - WIDEO
Sam temat przychylnych dla kierowców zmian w prawie, cały czas jest dyskusyjny. Kierowcy nie kryją swojego entuzjazmu, ale policja i eksperci są już innego zdania. Według nich amatorzy dosiadając takie maszyny bez wcześniejszych szkoleń, mogą być zagrożeniem. Jeśli nie miało się wcześniej do czynienia choćby ze skuterem, to jazda na 125-ce może okazać się problematyczna i niebezpieczna zarówno dla kierowcy, jak i innych uczestników ruchu drogowego.
Sprzyjające branży przepisy, szybko przełożyły się na odpowiednią ofertę rynkową. Co ciekawe, z najnowszych danych Przemysłu Motoryzacyjnego wynika, że co piąty kupowany motocykl w Polsce to maszyna marki Romet. Trudno się temu dziwić, ponieważ Romet Motors posiada dziś w swojej ofercie 17 modeli różniących się specyfikacją, funkcjonalnością i ceną.