Mroczna Toyota GR Supra po niemieckim tuningu firmy Manhart - WIDEO

2020-04-16 12:43

Toyota GR Supra to wdzięczny samochód do tuningu. Niemiecki tuner Manhart przygotował nie tylko widoczne zmiany wizualne dla tego auta, ale także modyfikacje wpływające na podniesienie mocy. Po tej kuracji Supra wygląda mrocznie i bardzo bojowo.

Nowe emocjonujące 2-osobowe coupe Toyoty legitymujące się idealnym rozłożeniem masy między przodem i tyłem oraz świetnymi właściwościami jezdnymi. Suprę napędza 3-litrowy, turbodoładowany silnik o mocy 340 KM (testowaliśmy ten samochód - KLIKNIJ i ZOBACZ), a niedawno do sprzedaży trafił także model z 2-litrowym 258-konnym silnikiem.

Sprawdź: Toyota Supra – poznaj historię kultowego sportowego auta

Dlaczego Manhart Performance zajmujący się zwykle tuningiem BMW zabrał się za Toyotę? Odpowiedź jest banalnie prosta - Toyota GR Supra to BMW Z4 w przebraniu. Choć jedno auto jest roadsterem, a drugie coupe, dzielą one wiele elementów układu napędowego i innych części. Na warsztat Manhart wjechała japonka w odmianie 340-konnej. Rzędowa szóstka dostała wyraźny zastrzyk mocy dzięki zastosowaniu nowego oprogramowania i układu wydechowego. Teraz auto legitymuje się wartością 450 koni mechanicznych. Oprócz 110-konnego przyrostu mocy, przybyło momentu obrotowego. Do dyspozycji kierowcy zamiast 500 Nm jest imponujące 650 Nm. Modyfikacje te są podobno zoptymalizowane pod kątem trwałości jednostki napędowej i pozostałych podzespołów. Czas przyspieszenia od 0 do 100 km/h po zmianach wynosi 3,9 s (auto seryjnie „setkę” osiąga w 4,3 s).

Testowaliśmy: Czy nowa Toyota GR Supra zasługuje na legendarną nazwę? Sprawdziłem wersję A90 Edition - TEST, OPINIA, WIDEO

Poza zmianami w silniku, nie zabrakło również ulepszeń wizualnych, które wypada uznać za raczej subtelne. Obejmują one elementy dekoracyjne nadwozia pod postacią umieszczenia w kilku miejscach karoserii kontrastowych srebrnych i czerwonych pasków. Auto przybliżono do ziemi za sprawą sprężyn H&R, a opcjonalnie firma proponuje regulowane zawieszenie marki KW. W nadkola trafiły wielkie obręcze kół, które z przodu mierzą 9 na 20 cali, a z tyłu 10,5 na 20 cali.

Nasi Partnerzy polecają