Best Global Brands – Interbrand przygotowuje zestawienie najlepszych globalnych marek. W tym roku już po raz 20. przeprowadzono badanie „Best Global Brands”. Interbrand, amerykańska firma konsultingowa zajmująca się markami, ocenia 100 najbardziej wartościowych marek na świecie według trzech aspektów: „wyników finansowych produktów lub usług marki”, „roli marki w procesie podjęcia decyzji o zakupie” oraz „siły marki w perspektywie zabezpieczenia przyszłych przychodów firmy”.
Zobacz: Tak na komendy głosowe reagują nowe Mercedesy - WIDEO
W porównaniu z danymi z 2018 roku wartość marki spod znaku trójramiennej gwiazdy wzrosła o 5%, do 50,832 mld dolarów amerykańskich. To kontynuacja nieprzerwanego sukcesu – Mercedes-Benz stale zwiększa swoją wartość od 2009 roku.
Kolejny producent aut luksusowych, który uplasował się na 11. miejscu rankingu „Best Global Brands” to marka BMW (+1%, wartość 41,440 mld dolarów). Audi znalazło się dopiero na 42. miejscu rankingu z wynikiem wzrostu 4% i wartością 12,689 mld dolarów. 50. miejsce w rankingu przypadło Porsche (+9%, wartość 11,652 mld dolarów). 77. miejsce należy do marki Ferrari (+12%, wartość 6,998 mld dolarów). 85. miejsce przypadło marce Land Rover (-6%, wartość 5,855 mld dolarów). 90. miejsce rankingu należy do marki MINI (+9%, 5,535 mld dolarów).
ZOBACZ TUTAJ - pełna lista najcenniejszych 100 marek świata - KLIKNIJ
WIDEO - tak zaawansowane są nowe Mercedesy