Na czas panującej pandemii, w ramach wewnętrznych procedur, wiele punktów dystrybucji całkowicie ograniczyło transakcje gotówkowe. W związku z tym operator systemu viaTOLL, w celu zapewnienia większego bezpieczeństwa pracownikom Miejsc Obsługi Klienta i samym użytkownikom, zachęca wszystkich użytkowników płatnych odcinków dróg do uiszczania płatności za pośrednictwem kart płatniczych i flotowych.
Dodatkowo Główny Inspektorat Transportu Drogowego informuje, że czasowo zawieszona zostaje możliwość zwrotu używanych urządzeń viaBOX w sieci dystrybucji związana z wyrejestrowaniem pojazdu z systemu oraz składania reklamacji. W przypadku powstania konieczności zwrotu urządzeń viaBOX oraz pisemnych reklamacji, użytkownicy proszeni są o kierowanie korespondencji i przesyłek na adres: Skrytka pocztowa 528, Poznań 9, 60-967 Poznań. Niedziałające urządzenia viaBOX będą wymieniane w Miejscach Obsługi Klienta w celu prawidłowego uiszczania opłaty elektronicznej.