Toyota konsekwentnie rozwija gamę sportowych modeli z serii GR i słucha przy tym kierowców, którzy nie wyobrażają sobie jazdy bez manualnej skrzyni biegów. Ręczna przekładnia w końcu zawita do modelu, który zadebiutował w 2019 roku. Toyota GR Supra będzie dostępna z 6-stopniową skrzynią biegów iMT, a zmiany w modelu z "manualem" sięgają głębiej, niż się wydaje. Co zmieniło się w GR Suprze?
Wprowadzenie do gamy modelowej GR Supry z ręczną skrzynią oznacza, że Toyota będzie oferować wszystkie trzy modele z linii GR dostępne w Europie z manualną skrzynią biegów i trzema pedałami w standardzie (GR Yaris) lub jako opcja (GR Supra, GR86).
Skrzynia została dostrojona do 3-litrowego silnika Supry
Przekładnia iMT została dostrojona do 6-cylindrowego, rzędowego silnika 3.0. Zespół inżynierów zmodyfikował obudowę, wał napędowy i zestaw kół zębatych skrzyni biegów oraz usunął elementy, które nie były niezbędne, aby dodatkowo zmniejszyć jej masę. Samochód otrzymał też nowo zaprojektowane sprzęgło o większej średnicy i wzmocnionej sprężynie membranowej. Dzięki większej powierzchni tarcia i mocniejszej sprężynie, nowe sprzęgło pracuje adekwatnie do potrzeb wysokoobrotowego silnika GR Supry. Przełożenie pierwszego biegu zostało zmodyfikowane z 3,15 (w automatycznej skrzyni biegów) do 3,46.
System iMT
Podobnie jak w GR Yarisie, kierowca ma do dyspozycji system iMT, który pomaga dostosować obroty silnika podczas zmiany biegu na wyższy, jak i dodaje międzygazy podczas redukcji. Skrzynia iMT oprócz domyślnych ustawień oferuje także tryb Sport.

i
Pozostałe zmiany
Inżynierowie nie poprzestali na zastosowaniu innej skrzyni. Wszystkie wersje GR Supry mogą pochwalić się teraz bardziej sportowym zawieszeniem. Układ jezdny został zmodyfikowany, aby dawać jeszcze lepszą przyczepność - zmiany obejmują sztywniejszą, wulkanizowaną gumę w przednich i tylnych tulejach stabilizatora oraz zmodyfikowane amortyzatory. Dostrojono również elementy mechaniczne elektrycznego wspomagania kierownicy oraz parametry pracy systemu. Zoptymalizowany pod skrzynię manualną został również układ kontroli trakcji, a nowa funkcja Hairpin+ pozwala na większe uślizgi kół na tylnej osi, by pokonywanie ciasnych nawrotów np. na górskich drogach dawało więcej przyjemności. Wreszcie, nowa gama GR Supry otrzymuje nowe kolory Moareki Grey i Dawn Blue. Ponadto nowa najwyższa wersja wyposażenia Executive z silnikiem 3.0 i manualną skrzynią biegów jest dostępna ze specjalnym, matowobiałym lakierem Moonstone White. We wnętrzu oferowana dotychczas tapicerka z czerwonej skóry została zastąpiona nowymi, brązowymi obiciami.

i