Intensywny program testów obejmuje BMW iX3, BMW i4 oraz BMW iNEXT, które wejdą na rynek na przełomie 2020 i 2021 roku. W ramach kompleksowych badań w ekstremalnych warunkach pogodowych i drogowych testowane są elementy układu napędowego i jezdnego. Centrum testowe ulokowane na skraju koła podbiegunowego zapewnia ku temu idealne warunki.
Silniki elektryczne, akumulatory wysokonapięciowe i elektronika zasilania układu BMW eDrive, jak również systemy kontroli układu jezdnego muszą wykazać się najlepszą wydajnością i niezawodnością na lodowej tafli zamarzniętych jezior, na śniegu i w siarczystym mrozie.
BMW iX3
Najnowszy rozdział strategii wdrażania elektromobilności BMW Group otwiera teraz model typu SAV (Sports Activity Vehicle) - BMW iX3 - które zadebiutuje w przyszłym roku wraz z 5-tą generacją napędu eDrive. Nowa generacja napędu to niezwykle silny i wydajny akumulator, oferujący ponad 400 kilometrów zasięgu oraz możliwość ładowania prądem stałym o mocy 150 kW.
BMW i4
Czterodrzwiowe coupé połączy w sobie dynamiczną stylistykę ze świetnymi osiągami i wysokim komfortem jazdy. Piąta generacja technologii BMW eDrive, która zostanie zastosowana w BMW i4 pozwoli na pokonanie nawet 600 km, a błyskawiczny rozwój mocy silnika elektrycznego zapewni niezwykle dynamiczną jazdę.
Producent zapewnia, że BMW i4 rozpędzi się do pierwszej "setki" w zaledwie 4 sekundy, a jego prędkość maksymalna wyniesie 200 km/h. Produkcja BMW i4 rozpocznie się w roku 2021 i będzie się odbywać w zakładach BMW w Monachium.
BMW iNEXT
Trzecim modelem w zelektryzowanej gamie producenta będzie BMW iNEXT. Dzięki proporcjom, wymiarom luksusowego SAV-a i najnowocześniejszemu napędowi eDrive, model iNEXT będzie ucieleśnieniem przyszłości radości z jazdy. Podobnie jak i4, flagowy model elektrycznej gamy będzie dysponował zasięgiem na poziomie 600 km.