Nowe Audi e-tron GT to pierwszy samochód marki z napędem czysto elektrycznym, który powstawać będzie wyłącznie w Niemczech. Począwszy od końca 2020 roku, to Gran Turismo będzie zjeżdżać z taśmy produkcyjnej w zakładach Audi Böllinger Höfe w Neckarsulm. W związku z tym, tutejsza produkcja zorientowana dotychczas na niemal manufakturowe wytwarzanie modelu R8, została rozbudowana, zmieniona i dostosowana odpowiednio do swojego nowego zadania. Karoseria elektrycznego Gran Turismo w dużym stopniu zbudowana jest z najtwardszych stopów stali i aluminium. W celu wyprodukowania tego kompozytu materiałów w zaplanowanej ilości sztuk, powstał nowy dział produkcji karoserii.
Zamontowano tam innowacyjną linię produkcyjną, przez którą każda karoseria przechodzi dwukrotnie. Jej sercem jest ramowa konstrukcja, w której dziesięć robotów mocuje wewnętrzne i zewnętrzne elementy boków karoserii. Rama ta pozwala na przeprowadzenie wszystkich etapów produkcji z wykorzystaniem tylko jednego systemu, umożliwiając tym samym powstawianie Audi e-tron GT na ograniczonej powierzchni zakładu.
Dzięki integracji produkcji Audi R8 i Audi e-tron GT, w zakładach Böllinger Höfe stworzyliśmy jedyne w swoim rodzaju połączenie sztuki rzemieślniczej i smart factory. Szczególną dumą napawają mnie przy tym pasja i duch panujące w naszym zespole.
- podsumowuje kierownik produkcji, Wolfgang Schanz.
Kosmiczne brzmienie
Wykorzystując komputery, laboratorium dźwięków, poruszający się samochód oraz prowadząc badania wśród klientów, inżynierowie Audi wymyślili i stworzyli progresywny, elektroniczny dźwięk auta. Jak każdy samochód elektryczny, Audi e-tron GT posiada wymagany przepisami dźwiękowy system ostrzegania (AVAS), umieszczony jednak w szerszym spektrum akustycznym.
Zobacz: Poznajcie nowe Audi A3 40 TFSI e.Kompakt z Ingolstadt teraz także jako hybryda plug-in - GALERIA
Umiejscowiony z przodu głośnik emituje dźwięki wydawane przez AVAS. Jeśli klient zamówi opcjonalny pakiet "Brzmienie", do tego głośnika dochodzi drugi, większy głośnik zamontowany z tyłu pojazdu. Dwa równocześnie działające głośniki mają zapewnić pasażerom fenomenalne doświadczanie brzmienia pojazdu. Dźwięki generowane przez model e-tron GT jest nieustannie na nowo miksowane przez dwa sterowniki – zależnie od prędkości i pozycji pedału gazu. Co więcej, kierowca może ustawić w systemie tryb jazdy (Audi drive select) oraz jak intensywnie chce słyszeć samochód.