Hyundai Tucson Plug-in Hybrid

i

Autor: Hyundai Hyundai Tucson Plug-in Hybrid

Nowy Hyundai Tucson Plug-in Hybrid. Kiedy w salonach pojawi się niskoemisyjny SUV?

2020-12-10 15:36

Nowy Hyundai Tucson już niebawem będzie dostępny z napędem hybrydowym typu plug-in. Pojawienie się wariantu z wtyczką sprawia, że Tucson czwartej generacji oferuje najbogatszy wybór zelektryfikowanych układów napędowych w swoim segmencie. Niskoemisyjny wariant zasilany z gniazdka pojawi się w salonach na wiosnę 2021 roku. Co o nim wiadomo?

Jedna z najciekawszych premier motoryzacyjnych tego roku nie przestaje zaskakiwać. Zupełnie nowy Hyundai Tucson czwartej generacji już niebawem trafi do sprzedaży także jako hybryda typu plug-in. Wraz z prowadzeniem tego wariantu na rynek koreański SUV będzie jedynym SUV-em w segmencie, który oferuje tak bogatą ofertę zelektryfikowanych układów napędowych.

Sprawdź: Nowy Hyundai Tucson już w Polsce. WIDZIELIŚMY go z bliska i wiemy o nim WSZYSTKO - SILNIKI, WERSJE, CENY

Napęd hybrydowy plug-in to nowy kamień milowy w gamie modelu Tucson. Dzięki hybrydzie 48V, klasycznej hybrydzie i hybrydzie plug-in, nowy Tucson oferuje najszerszą gamę zelektryfikowanych układów napędowych w swoim segmencie. Dowodzi to zaangażowania Hyundai w elektromobilność.

- podkreśla Andreas-Christoph Hofmann, Wiceprezes ds. Marketingu i Produktu Hyundai Motor Europe

Osiągi i zasięg

Niskoemisyjny wariant z gniazdkiem będzie napędzany przez wydajny układ napędowy, oparty na współpracy benzynowego silnika 1.6 T-GDi i elektrycznego motoru o mocy 66,9 kW. Łączna moc systemowa Tucsona Plug-In Hybrid wyniesie 265 KM i 304 Nm. Całość będzie spięta z 6-biegową skrzynią automatyczną i napędem na cztery koła. Za dostarczanie prądu będzie odpowiadać akumulator litowo-polimerowym o pojemności 13,8 kWh. Zastosowane baterie mają pozwolić na przejechanie w trybie elektrycznym do 50 kilometrów (WLTP).

Inteligentny projekt

Producent podkreśla, że dzięki sprytnemu umieszczeniu akumulatora, Tucson Plug-in Hybrid oferuje dużo przestrzeni zarówno z przodu, jak i z tyłu. Przestrzeń bagażowa została zwiększona w porównaniu z poprzednim Tucsonem, oferując łącznie 558 litrów (+9 proc.), a przy złożonych siedzeniach aż 1737 litrów (+15 proc.).

 Hyundai Tucson Plug-in Hybrid

i

Autor: Hyundai Hyundai Tucson Plug-in Hybrid

Bogato wyposażony...

Podobnie jak w przypadku innych wariantów napędowych, Tucson Plug-in Hybrid wyróżnia się progresywnym designem, łączącym ostre linie, kąty i kształty, a także charakterystycznymi, ukrytymi światłami. Na pokładzie nie brakuje też innowacyjnych rozwiązań tj. 10,25-calowe cyfrowe zegary i 10,25-calowy ekran systemu multimediów z łącznością Hyundai Bluelink. Użytkownicy aplikacji Bluelink mogą również sprawdzić poziom naładowania akumulatora wersji Plug-in Hybrid i zarządzać ustawieniami ładowania za pośrednictwem smartfona.

...i bardzo ostrożny

Nowy Tucson został także wyposażony najlepsze w swojej klasie systemy wspomagania kierowcy i wyposażenie z zakresu bezpieczeństwa czynnego. Swoim asystentem zdalnego parkowania (RSPA) pomaga kierowcom podczas parkowania i wyjeżdżania, automatycznie przesuwając pojazd do przodu i do tyłu, nawet jeśli kierowca znajduje się poza samochodem. Asystent jazdy autostradowej (HDA) z kolei reguluje prędkość samochodu i utrzymuje jego odległość od innych pojazdów z przodu, a także trzyma się na wybranym pasie ruchu i dopasowuje prędkość do zakrętów.

Przeczytaj także: Nowy Hyundai Tucson N Line pokazany. Kiedy sprzedaż w Polsce?

Asystent zapobiegania kolizjom podczas parkowania (PCA-R), dostępny wyłącznie w wersji Plug-in Hybrid, ma za zadanie zapobiegać kolizjom z przeszkodami z tyłu podczas cofania przy niskich prędkościach. System emituje dźwiękowe i wizualne ostrzeżenia oraz aktywuje hamulce, gdy zajdzie potrzeba. Wiele innych funkcji i systemów bezpieczeństwa przyczynia się do poprawy widoczności, chroniąc pasażerów oraz zapobiegając kolizjom.