Kilku dziennikarzy miało ostatnio okazję do przejechania się na miejscu pasażera nowym Mercedesem-AMG A45. Jak poinformował portal Autocar w trakcie imprezy producent ogłosił, że w standardowa wersja A45 będzie generować moc 383 KM, a dla tych, którzy będą chcieli jeszcze więcej mocy, przygotowano A45S 4Matic +, który będzie dysponował mocą 416 KM. Wszystko wygląda na to, że nowy Mercedes-AMG Klasy A będzie najmocniejszym hot-hatchem na świecie.
Dzięki geniuszowi technicznemu Mercedesa, Mercedes-AMG A45 S 4Matic + ma o 12 KM więcej niż BMW M2 z jednostką od BMW M3 i o 22 KM więcej, niż Audi RS3, a jest mocniejszy od swojego poprzednika (W176) o 46 KM. Nowy, 2-litrowy silnik Mercedesa-AMG A45 to podkręcona jednostka z modelu A35. Aby zwiększyć moc o ponad 100 KM, Mercedes-AMG zainstalował nową turbosprężarkę twin-scroll i wykonał masę innych modyfikacji.
W nowym A45 znajdzie się zmodyfikowany napęd na wszystkie koła 4MATIC. Opracowany przez AMG i Magna Powertrain, system wykorzystuje teraz elektro-mechaniczny dyferencjał, który zastępuje starszy mechanizm elektro-hydrauliczny. W związku z tym system może wysłać 100 proc. mocy do pojedynczego tylnego koła, jeśli będzie to konieczne. Co więcej, ta konfiguracja pozwoliła Mercedesowi na wprowadzenie do Klasy A rozwiązania z modelu E63 S i C63 S - chodzi o dający masę frajdy Drift Mode.
Wizualnie Mercedes-AMG A45 podzieli wiele elementów z tańszym A35. Najistotniejsze zmiany pomiędzy tymi modelami to przedni grill typu Panamericana, dwie podwójne rury wydechowe i inne felgi. Modele A45 oraz A45 S ujrzą światło dzienne na nadchodzącym Salonie Samochodowym w Genewie.