Renault Megane sedan na niektórych rynkach oferowane jest pod nazwą GrandCoupe. W tym gronie jest również Polska - kiedy do salonów w naszym kraju wjedzie odświeżone GrandCoupe i czym różni się od wersji sprzed liftingu?
Sprawdź: Opel Crossland lifting 2020. CENA w Polsce, wyposażenie, silniki
Renault Megane z kufrem jest produkowane w Turcji. Tamtejszy rynek jest dla kompaktowych i miejskich sedanów szczególnie ważny - tam powstaje też m.in. Fiat Tipo. Francuska propozycja pojawi się w europejskich salonach w na początku przyszłego roku, a od poprzednika różnią go niezbyt widoczne zmiany. Z zewnątrz trudno na pierwszy rzut oka dostrzec lifting, który opiera się na delikatnym przestylizowaniu zderzaków i reflektorów. Pożegnaliśmy się z "żarówkami" - teraz, mamy tylko LED-owe reflektory. Ponadto, pojawiły się obowiązkowe punkty niemal każdego liftingu - nowe wzory felg i tradycyjnie, nowe kolory nadwozia.
Wnętrze zmieniło się w większym stopniu
Więcej dzieje się we wnętrzu - podobnie jak w odmianach hatchback i kombi, mamy nowy system multimedialny z ekranem o większej przekątnej 9,3 cala i odświeżone cyfrowe zegary. Renault chwali się również poprawioną ergonomią obsługi przycisków na kierownicy. Zmiany objęły dokładnie te same elementy co w innych wersjach, wliczając w to zastosowanie nowego, bezramkowego lusterka wstecznego.
Pod maską benzyna i diesel - o hybrydzie nie ma mowy
Paleta silników została zaktualizowana i teraz obejmuje benzynowe silniki 1.0 TCe o mocy 115 KM, a także 1.3 TCe 140 KM. Na ofertę diesli składa się tylko jeden, dobrze znany silnik 1.5 Blue dCi 115 KM. Wszystkie jednostki poza bazową są dostępne z 6-biegową skrzynią manualną lub 7-stopniowym automatem EDC.
W odświeżonym Renault Megane GrandCoupe zobaczymy także zaktualizowany komplet systemów wsparcia kierowcy, z adaptacyjnym tempomatem z funkcją Stop&Go włącznie. Funkcja aktywnego hamowania rozpoznaje teraz nie tylko samochody, ale i pieszych.