Peugeot 508 to pełnoprawny przedstawiciel segmentu D. Wersja sedan otrzymała dużo więcej sportowych genów od poprzedniej generacji, jednak nadal obiecuje wygodę i komfort podróżowania. Patrząc na linię wariantu SW czyli kombi, aż kusi by powiedzieć, że kształtem bardziej przypomina nadwozie shooting brake, niż typowe kombi. Wszystko przez to, że auto jest bardzo niskie nie tylko optycznie – mierzy jedynie 1,42 m (jest 6 cm niższe od poprzedniej generacji). Choć linia dachu jest poprowadzona płasko, tylna szyba zdecydowanie opada ku dołowi, dodając 508 SW dynamicznego charakteru. Linia auta jest poprowadzona nisko, przez co pojemne kombi sprawia równie sportowe wrażenie jak „zwykła” wersja. Peugeot 508 SW. Intrygującego charakteru dodają także bezramkowe drzwi.
Peugeot 508 SW bazuje na platformie EMP2, co pozwoliło obniżyć masę auta o 70 kg względem poprzednika. Auto mierzy 4,78 m, czyli o 3 cm więcej od sedana, ale o 5 cm mniej od odchodzącej generacji.
Przestrzeń i technologie
W kabinie znajdziemy dużo miejsca w obu rzędach siedzeń. Nie zabrakło także przestronnego bagażnika, który pomieści 530 l bagaży, a podwójna podłoga pozwoli uzyskać dodatkowe 30 l przestrzeni. Po złożeniu tylnej kanapy uzyskamy ogromną przestrzeń 1780 l.
Przed kierowcą pojawiły się wirtualne zegary i-Cockpit, a przednie reflektory wykonano w technologii LED z funkcją automatycznych świateł drogowych. W aucie zamontowano system nagłośnienia Focal z 10 głośnikami, a także 4 porty USB – pod dwa z przodu i z tyłu. Nie zabrakło też nawigacji 3D od firmy TomTom oraz złącza Mirror Link.
Bezpieczeństwo
Peugeot 508 SW jak na współczesne auto rodzinne przystało, posiada szereg systemów bezpieczeństwa. Na pokładzie znalazł się m.in. Night Vison wykorzystujący kamerę na podczerwień do wykrywania pieszych i obiektów do 200 m przed samochodem, Full Park Assist, który samodzielnie zaparkuje samochód, adaptacyjny tempomat działający od 0 km/h i aktywny asystent utrzymywania pasa ruchu. W aucie zainstalowano także Active Safety Brake System, wykrywający pieszych i rowerzystów i zapobiegający kolizji zarówno w dzień jak i w nocy w przedziale prędkości 5-140 km/h.
Silniki
Peugeot 508 SW będzie oferowany w kilku wariantach silnikowych. Po stornie motorów benzynowych znajdziemy silnik 1.6 PureTech w dwóch wariantach mocy: 180 i 225 KM. Oba będą występowały z ośmiobiegową przekładnią manualną EAT8. Szeroki wybór znajdziemy wśród silników wysokopręznych. Tam gama oferuje dwie jednostki 1.5 lub 2.0 o mocy 130, 160 lub 180 KM.
Oficjalnie Peugeot 508 SW zadebiutuje podczas targów motoryzacyjnych Paris Motor Show 2018 w Paryżu, które rozpoczną się na początku października. Auto ma trafić do sprzedaży w Europie już w styczniu 2019 r.