Nadchodzi elektryczna Łada. W chwili premiery ma prawie 20 lat
Elektryczna Łada e-Largus ma być pierwszym seryjnie produkowanym elektrykiem koncernu AwtoWAZ, który po agresji Rosji na Ukrainę rozstał się z Renault. Nietrudno się domyślić, że bez francuskiego giganta, rosyjski przemysł motoryzacyjny praktycznie nie istnieje. Nowe auta wyjeżdżają z fabryki bez ABS i poduszek powietrznych, ale Rosjanie i tak starają się stwarzać pozory prężnej działalności, m.in. prezentując koncepcyjne auto elektryczne.
Polecany artykuł:
Łada e-Largus wygląda znajomo
Samochód, który widzimy na zdjęciu to nic innego jak 20-letnia Dacia Logan MCV, z elektrycznym napędem. Samochód znany jako Largus jest produkowany już od dłuższego czasu. Na potrzeby elektryfikacji, Rosjanie postanowili wyposażyć ją w elektryczny silnik i baterię, która ma zapewnić kilkaset kilometrów zasięgu. Nieoficjalne informacje mówią o zasięgu 400 km i zapewne nieprędko przekonamy się, czy te dane można włożyć między bajki. Do ewentualnej premiery jest jeszcze daleko.
Łada e-Largus ma być dostępna jako furgon i kombi
Elektryczna Łada ma być dostępna w wersjach furgon i kombi, w odmianach 5 i 7-osobowych. Odważne deklaracje, jak na producenta, który produkuje obecnie auta bez udogodnień i elementów wyposażenia znanych przemysłowi motoryzacyjnemu od ponad 30 lat. Kiedy ma zadebiutować elektryczna Łada, będąca przebraną, pełnoletnią Dacią?
Łada e-Largus - kiedy rynkowy debiut?
AwtoWAZ twierdzi, że jeżdżące prototypy będą gotowe w 2023 roku, a produkcja ruszy w 2024. Oczywiście - wszystko z pewnością pójdzie jak po maśle, podzespołów nie zabraknie, a dostawy będą szły pełną parą. Tak przynajmniej zakładają plany producenta, który po rozstaniu z Renault musi zadowolić się wytwarzaniem przestarzałych konstrukcji.