Do tej pory mówiło się, że nowoczesny układ napędowy typu plug-in hybrid zadebiutuje w modelu Cupra Formentor. Seat nie chcąc pozostać na ostatnim miejscu, podjął decyzję o zastosowaniu tego napędu w swoim największym, 7-osobowym Tarraco FR PHEV, tym samym dołączając do skromnego grona hybrydowych SUV-ów w segmencie D.
Sprawdź: Tak ABT zajęło się Seatem Tarraco. Więcej mocy i tuning nadwozia
Pod maską Tarraco FR PHEV znajdzie się turbodoładowana, benzynowa jednostka napędowa o pojemności 1.4-litra, wspomagana silnikiem elektrycznym z baterią o pojemności 13 kWH. W efekcie całkowita moc nowego układu napędowego wyniesie 245 KM i 400 Nm momentu obrotowego. Przyśpieszenie od 0 do 100 km/h ma wynieść 7,4 sekundy, a prędkość maksymalna będzie ograniczona elektronicznie do 217 km/h. Według informacji producenta, na samej energii elektrycznej będzie można pokonać nawet do 50 kilometrów.
Na ten moment Tarraco było dostępne wyłącznie w wersjach wyposażenia Style (od 115 500 zł) oraz Xcellence (od 133 800 zł), jednak wraz z pojawieniem się nowego układu napędowego, producent prezentuje także pakiet FR dla największego członka rodziny. W skład sportowego pakietu wejdą oczywiście zmiany stylistyczne nadwozia tj. grill, zderzaki, progi, spoiler, nowe 19-calowe felgi, oraz nowy lakier Fura Grey.
Zobacz: Duży hiszpański Volkswagen: Seat Tarraco Xcellence 2.0 TSI DSG7 4Drive - TEST, OPINIA
Zmiany dotyczą także środka, który zaczerpnie trochę sportowych smaczków z modeli Cupra. Mowa o sportowej kierownicy, odrobiny alcantary i śliskich materiałach, mających imitować włókno węglowe. Wewnątrz pojawią się także nowe, zintegrowane skórzane fotele.
Przeczytaj także: TEST Seat Leon Cupra R 2.0 TSI 310 KM: taka od początku powinna być Cupra
Nowy Seat Tarraco FR PHEV zadebiutuje na Salonie Samochodowym we Frankfurcie we wrześniu bieżącego roku, natomiast produkcja ruszy w połowie 2020 r.