Sposób, w jaki zespół Renault Sport produkuje ekstremalne warianty modelu Megane RS, nie zmienił się od lat. Przykładem tego jest nowe Renault Megane R.S. Trophy-R, które podobnie jak swoi poprzednicy, żeby bić rekordy czasowe, musiało udać się na odpowiedni zabieg odchudzający.
Zobacz: Nowe Renault Megane R.S. Trophy-R rekordzistą na Nurburgringu! - WIDEO
Ostatecznie po zastosowaniu wielu modyfikacji francuscy inżynierzy zdołali odchudzić auto o 130 kg. Pomogło w tym m.in. użycie cieńszych szyb w tylnych drzwiach, maska wykonana z włókna węglowego, usunięcie kanapy w tylnym rzędzie oraz wstawienie lżejszych foteli z przodu, wykorzystanie tytanowego układu wydechowego, a nawet usunięcie wycieraczki tylnej szyby.
Aby uzyskać jak najlepszy wynik, prace nad modelem Trophy-R objęły także zastosowanie regulowanych przepustnic Ohlins z podwójnym przepływem, lekkich sprężyn, lżejszej tylnej belki skrętnej, zwiększenie przedniego pochylenia nadwozia i wykorzystanie innego pakietu aerodynamicznego. Opcjonalnie auto można postawić także na felgach wykonanych z karbonu.
Kolejną i chyba największą zmianą, jaka odróżnia Tropy-R od zwykłego Tropy, jest usunięcie systemu skrętu tylnej osi, który swoje ważył. Inżynierzy zespołu Renault Sport tłumaczą, że ten zabieg pomoże Megane stać się jeszcze bardziej hardkorowym zawodnikiem podczas szybkiej jazdy po torze.
Pod maską wersji Trophy-R pracuje się ten sam czterocylindrowy, turbodoładowany silnik benzynowy o pojemności 1.8-litra, generujący 300 KM i 400 Nm momentu obrotowego. Za przeniesienie napędu na przednią oś odpowiada 6-biegowa skrzynia manualna. Renault podaje, że Megane R.S. Trophy-R w takiej konfiguracji rozpędza się od 0 do 100 km/h w 5,4 sekundy, a prędkość maksymalna auta wynosi 262 km/h.
Nowe Megane R.S Trophy-R zostanie wyprodukowanie w liczbie zaledwie 500 egzemplarzy i trafi wyłącznie na wybrane rynki, w tym Francję, Niemcy, Wielką Brytanię, Szwajcarię i Japonię. Cena za ten limitowany egzemplarz zaczyna się we Francji od 55 tys. euro (ok. 213 tys. złotych).