Zamaskowane przedseryjne BMW serii 1 trzeciej generacji jest już na finiszu intensywnych prac rozwojowych. Budowę tego modelu oparto o nowoczesną konstrukcję z napędem przednim. Takie rozwiązanie pozwoliło na wygospodarowanie znacznie więcej miejsca wewnątrz. Na przykład przestrzeń na nogi dla pasażerów siedzących z tyłu zwiększyła się o 33 milimetry, a przestrzeń nad głową o 19 milimetrów. Wsiadanie do tylnych miejsc jest teraz łatwiejsze, a pojemność bagażnika wzrosła o 20 litrów do 380 litrów.
Dzięki nowoczesnemu układowi jezdnemu, innowacyjnym technologiom i integracji wszystkich komponentów i systemów sterowania związanych z dynamiką jazdy, nowe BMW serii 1 ma oferować większą zwinność zarówno z nowym napędem na przednie koła, jak i z inteligentnym napędem na cztery koła BMW xDrive.
Mocny 4-cylindrowy silnik
W ofercie silników nowego BMW serii 1 wyróżniać będzie się jednostka 4-cylindrowa, którą otrzyma BMW M135i xDrive. Benzynowy motor 2.0 BMW TwinPower Turbo generuje 306 KM, a jego konstrukcja zawiera wzmocniony układ korbowy, nowe tłoki i korbowody, większą turbosprężarkę oraz zoptymalizowane wtryskiwacze paliwa.
Transfer technologii z BMW i3
W nowym BMW serii 1 firma BMW wykorzystała wszystkie doświadczenia zdobyte w ostatnich latach w modelach BMW Group z napędem na przednie koła. Kluczowym elementem dla wyjątkowo wysokiej zwinności samochodu jest technologia ARB (ograniczenie poślizgu kół bezpośrednio w aktuatorze) znana z BMW i3s, która teraz debiutuje w samochodzie z silnikiem spalinowym. Transfer technologii z marki BMW i do głównej marki BMW zdecydowanie poprawia trakcję, ułatwiając jednocześnie znacznie bardziej czułą i szybszą kontrolę.
Technologia ARB wchodząca w skład wyposażenia standardowego BMW serii 1 obejmuje układ kontroli poślizgu umieszczony bezpośrednio w sterowniku silnika, a nie w sterowniku DSC (Dynamic Stability Control). Bez długich ścieżek sygnałowych informacje są przekazywane trzykrotnie szybciej, przy czym szybkość działania odbierana przez kierowcę jest w rzeczywistości nawet dziesięć razy wyższa. W ścisłej współpracy z funkcją DSC ograniczenie poślizgu kół bezpośrednio w aktuatorze znacznie zmniejsza podsterowność spotykaną zwykle w pojazdach z napędem przednim, ale bez ingerencji w sterowanie w celu stabilizacji dynamiki bocznej. Wyposażenie standardowe obejmuje również układ BMW Performance Control (rozkład momentu kątowego) dodatkowo zwiększający zwinność BMW serii 1 poprzez dynamiczną interwencję hamulca. Sztywność karoserii poprawiają dodatkowe wzmocnienia, tzw. „bumerangi” w tylnej części samochodu. „Szeroka integracja wszystkich aspektów związanych z dynamiką jazdy, jak również nowa, innowacyjna funkcja kontroli trakcji zapewniają zupełnie nowe wrażenia z jazdy,” mówi Holger Stauch, menedżer projektu BMW serii 1.