Jak pokazały statystyki sprzedażowe Forda EcoSport w Europie, w 2014 roku auto sprzedało się tylko w 11 tyś. egzemplarzy. Wspomnianą Mokkę wybrało w tym czasie 115 tyś. klientów a Peugeota 2008 nawet 125 tyś. Przyczyną tak niskiej sprzedaży może być m.in. niespecjalny wygląd auta dlatego Ford próbuje uatrakcyjnić EcoSport m.in. poprzez usunięcie koła zapasowego z tylnej klapy
Przeczytaj też: TEST Ford Focus po liftingu: pierwsza jazda w Polsce autem po poprawkach
Miniterenówka Forda mierzy 424 cm długości, 176 cm szerokości i 169 cm wysokości. Rozstaw osi wynosi 252 cm. Do napędu służyć może 1-litrowy benzyniak z rodziny EcoBoost generujący 125 KM, wolnossące 1.5 112 KM lub wysokoprężny 1.5 TDCi 90 KM. Za przeniesienie mocy może odpowiadać wyłącznie 5-biegowa przekładnia manualna.
Wprowadzając Forda EcoSport do sprzedaży w Polsce można wnioskować, że Ford szuka dodatkowych rynków zbytu. Auto trafi do sprzedaży w połowie 2015 roku.