Nadjeżdża nowa Cupra Born! To miejski elektryk z pazurem

2021-10-07 19:15

Pierwszy, w pełni elektryczny model hiszpańskiej marki Cupra, już niebawem pojawi się na drogach. Model Born, spokrewniony z Volkswagnem ID.3, to bezemisyjny mieszczuch z pazurem, który oferuje do 540 km zasięgu na jednym ładowaniu. Co jeszcze o nim wiemy?

Submarka hiszpańskiego Seata wprowadza na rynek swój pierwszy elektryczny samochód! Cupra Born, spokrewniona mocno z Volkswagenem ID.3, będzie dostępna z napędem na tylną oś w dwóch wariantach silnikowych – o mocy 150 lub 204 KM i maksymalnym momencie obrotowym równym 310 Nm. Od 2022 roku w ofercie pojawi się pakiet e-boost, zwiększający moc silnika do 231 KM, dostępny w dwóch wersjach akumulatorów - o pojemności 77 lub 58 kWh. Wariant z większą baterią osiągnie wówczas pierwszą "setkę" w 7 sekund i przejedzie na jednym ładowaniu do ok. 540 km. Te z akumulatorami o mniejszej pojemności przyspieszą od 0 do 100 km/h w 6,6 sekundy i przejadą ponad 420 km.

Cupra Born (2022)

i

Autor: Cupra Cupra Born (2022)

Elektryk z pazurem

Progresywny układ kierowniczy, duże hamulce i szersze opony zamontowane na 20-calowych felgach - Cupra Born pokazuje, że samochody elektryczne mogą mieć prawdziwie sportowy charakter. Co więcej, samochód jest też bardzo zwrotny, a zawieszenie DCC gotowe na każdą okazję. Born posiada również  profile jazdy, co oznacza, że ​​może dostosować się do indywidualnych potrzeb kierowcy. Posiada pięć różnych trybów: Range, Comfort, Performance, Individual i CUPRA (dostępny tylko z pakietem e-Boost). Każdy tryb modyfikuje reakcję silnika, układ kierowniczy i zawieszenie (do 15 poziomów).

Cupra Born (2022)

i

Autor: Cupra Cupra Born (2022)

Kolorowo i bezpiecznie

Model dostępny jest w palecie sześciu kolorów: Vapor Grey, Glacial White, Geyser Silver, Rayleigh Red, Quasar Grey oraz Aurora Blue. Poza szeroką gamą lakierów, Born dysponuje długą listą systemów bezpieczeństwa. Klienci mogą korzystać m.in. z predykcyjnego tempomatu, asystenta jazdy, systemu rozpoznawania znaków drogowych czy systemu ochrony pasażerów Pre-Crash Assist. Aby zbudować obraz otoczenia pojazdu i zagrożeń, systemy pokładowe wykorzystują dane dostarczane zarówno z szeregu zintegrowanych czujników, radarów, kamer, ultradźwięków, jak i informacje pochodzące ze źródeł zewnętrznych.

Nasi Partnerzy polecają