Całość oparta jest o technologię Skyactiv i stylizację KODO, szeroko lansowaną przez japońskiego producenta. Stylistyka Mazdy 2 oparta jest na prototypie Hazumi pokazanym w marcu podczas Salonu Samochodowego w Genewie. Auto cechuje się przemodelowanym przodem z dużym grilem i zgrabnie zaprojektowanymi światłami przednimi, dynamiczną linią boczną oraz skromnym tyłem.
Zobacz też: TEST Mazda MX-5 2.0 160 KM: niepozorny roadster na każdą okazję
Pod maską może pracować jeden z czterech silników (trzech benzynowych i jednego diesla). Wszystkie o pojemności 1.5 l. Benzynowe Skyactiv-G 1.5 oferują 75 KM, 90 KM i 115 KM. Diesel Skyactive-D 1.5 generuje 105 KM. Wszystkie cztery jednostki cechują się niskim zużyciem paliwa i spełnianiem najwyższych standardów dotyczących emisji spalin. Producent oferuje do silników 5- i 6-biegowe skrzynie manualne lub 6-biegową przekładnię automatyczną Skyactive-Drive. Auto ma ważyć około 970 kg co może przekładać się na niskie zużycie paliwa (według producenta benzyniaki: 4,5-4,9 l/100 km, diesel 3,4 l/100 km).
Przeczytaj: Honda Civic IX kontra nowa Mazda 3 - porównanie japońskich hatchbacków
Wnętrze auta cechuje się bogatym wyposażeniem oraz dobrej jakości wykończeniem. W Mazdzie 2 znajdziemy m.in. wyświetlacz HUD, który pojawi się jako pierwszy w klasie. Dodatkowo oferowany będzie również multimedialny system MZD Connect. Lista systemów bezpieczeństwa jest długa i obejmuje takie pozycje jak Blind Spot Monitoring (BSM) odpowiadający za monitorowanie martwego pola.
Nowa Mazda 2 pojawi się w sprzedaży w przyszłym roku.