Wszystkie przetestowane przez Amerykanów egzemplarze miały napęd na cztery koła. Na liście znalazły się modele napędzane wyłącznie silnikami benzynowymi lub układem hybrydowym. W badaniu nie brano pod uwagę pojazdów z jednostkami wysokoprężnymi.
Toyota RAV4 Hybrid
Najbardziej oszczędnym SUV-em według Consumer Reports jest hybrydowa Toyota RAV4 z 2.5-litrowym silnikiem benzynowym. Jak wynika z przeprowadzonych testów, na litrze paliwa auto przejeżdża 13,2 km w trybie mieszanym, 11 km w mieście i 15,3 km w trasie. Wynika z tego, że spalanie RAV4 w testowanej wersji wynosi 7,6 l/100km w cyklu łączonym, 9 l/100km w warunkach miejskich i 6,5 l/100km poza miastem.
Przeczytaj: Czy wyjazd hybrydą na wczasy ma sens? - TEST
Na polskim rynku ceny SUV-a Toyoty w wersji z napędem hybrydowym zaczynają się od 139 900 zł. Dzięki obecnie obowiązującej ofercie skierowanej do klientów biznesowych, w tej samej cenie można mieć RAV4 z dodatkowym Pakietem Style obejmującym między innymi przednie lampy typu Bi-LED, automatyczna regulacja świateł głównych czy felgi aluminiowe 18", system "Inteligentny kluczyk" oraz elektrycznie unoszone drzwi bagażnika.
Lexus RX
Na drugiej pozycji amerykańskiego rankingu uplasował się Lexus RX 450h. Hybryda wyposażona jest w 3.5- litrowy silnik V6 pracujący w cyklu Atkinsona oraz silnik elektryczny. Łączna moc napędu hybrydowego wynosi około 313 KM.
Sprawdź: TEST Lexus RX200t: duży SUV z małym silnikiem
Zgodnie z wynikami testów Consumer Reports samochód pokonuje 12,3 km na litrze paliwa w trybie mieszanym, 10,2 km w mieście i 14,3 km w trasie. Daje to spalanie na poziomie 8,1 l/100km w cyklu łączonym, 9,8 l/100km w warunkach miejskich i 7,1 l/100km poza miastem.
Według standardowego cennika polskie ceny modelu RX 450h zaczynają się od 307 500 zł. Aktualnie w promocji oferowana jest wersja Elegance, która po upuście 30 000 zł kosztuje 321 900 zł.
Lexus NX
Pod względem oszczędnej jazdy bardzo podobny wynik uzyskał mniejszy z SUV-ów Lexusa – model NX. Testom Consumer Reports poddano hybrydową odmianę 300h z 2.5-litrowym silnikiem benzynowym.
Polecamy: TEST Lexus NX200t Prestige: nowy członek rodziny
W czasie prób wykazano, że na litrze paliwa auto jest zdolne pokonać 12,3 km w trybie mieszanym, 9,8 km w mieście i 14,5 km w trasie. Daje to wyniki spalania 8,1 l/100km w cyklu łączonym, 10,2 l/100km w trybie miejskim i 6,9 l/100km w cyklu pozamiejskim.
W Polsce ceny NX-a 300h startują od 149 000zł za najtańszą odmianę, z napędem na przednią oś. Aby zakupić egzemplarz z mocą przekazywaną na wszystkie koła, trzeba wydać od 185 900 zł.
Honda HR-V
Tuż za podium rankingu znalazła się Honda HR-V z benzynowym silnikiem o pojemności 1.8 l. Japoński samochód osiągnął wynik 12,3 km/l w cyklu mieszanym, 8,5 km/l w mieście i 16,6 km/l w trasie. Daje to spalanie na poziomie odpowiednio 8,1 l/100km, 11,8 l/100km i 6 l/100km.
Nie przegap: TEST porównawczy - Honda HR-V vs. Toyota C-HR
W Polsce Honda HR-V nie jest dostępna we wspomnianej wyżej wersji silnikowej. W ofercie są dwa silniki – benzynowy i Diesla. Ceny japońskiego SUV-a zaczynają się od 81 590 zł za auto z 1.5-litrowym, 130-konnym silnikiem zasilanym benzyną.
Mazda CX-3
Na piątej pozycji znalazła się Mazda CX-3 z 146-konnym silnikiem o pojemności dwóch litrów. Zgodnie z wynikami amerykańskich testów Consumer Reports auto przejeżdża 11,9 km na litrze paliwa w cyklu mieszanym, 8,5 km w mieście i 15,3 km poza nim. Innymi słowy, jego spalanie wynosi 8,4 l/100km w trybie mieszanym, 11,8 l/100km w warunkach miejskich, a poza miastem 6,5 l/100km.
Wejdź: TEST Mazda CX-3 2.0 150 KM AWD A/T SkyPASSION
Za Mazdę CX-3 w mocniejszej wersji ze 150-konnym silnikiem 2.0 trzeba w Polsce zapłacić co najmniej 85 400zł. W takiej konfiguracji auto jest w standardzie wyposażone w napęd na cztery koła.
Honda CR-V
Testom poddano Hondę CR-V w dwóch wersjach silnikowych 2.4-litrowej i 1.5 -litrowej z turbodoładowaniem. Oba auta uzyskały bardzo zbliżone wyniki – różnice w zasięgu na litrze paliwa nie przekraczają pół kilometra. Bardziej ekonomiczna wersja 1,5 z turbosprężarką przejechała 11,9 km na litrze paliwa w trybie mieszanym, 8,5 km w mieście i 15,7 km w trasie. Z tego wynika, że spalanie tej jednostki wynosi 8,4 l/100km w cyklu mieszanym, 11,8 l/100km w mieście i 6,4 l/100km poza miastem.
Zobacz: TEST Honda CR-V 1.6 i-DTEC Lifestyle: wielofunkcyjna
W Polsce Honda CR-V jest obecnie dostępna z trzema silnikami – dwulitrową jednostką benzynową o mocy 155 KM i dwoma dieslami 1.6 o mocach 120 KM i 160 KM. Zgodnie z cennikiem promocyjnym, ceny SUV-a z jednostką benzynową zaczynają się od 95 900 zł za wersję z napędem na jedną oś i 105 600 zł za auto 4WD.
Mercedes-Benz GLA
Na kolejnej pozycji znalazł się Mercedes-Benz GLA z czterocylindrowym turbodoładowanym silnikiem 2.0. Zgodnie z wynikami testu Consumer Reports niemiecki samochód w takiej specyfikacji przejeżdża 11 kilometrów na litrze paliwa w cyklu łączonym, 8,1 km w mieście i 14,9 km w trasie. Daje to spalanie na poziomie 9 l/100km w trybie mieszanym, 12,4 l/100km w warunkach miejskich i 6,7 l/100km na trasie.
Odwiedź: TEST Mercedes GLA 200 CDI: podniesiony elegancik
W Polsce Mercedes GLA jest dostępny z dużo szerszą paletą silników. Za wersję z turbodoładowanym silnikiem 2.0 o mocy 211 KM trzeba zapłacić minimum 146 100 zł, odmiana z napędem na cztery koła kosztuje od 163 500 zł.
Subaru Crosstrek
Crosstrek to kolejne japońskie auto w zestawieniu. Testowana wersja była wyposażona w 148-konny silnik o pojemności 2.0 litra. W tym aucie w trybie mieszanym litr paliwa wystarczy na przejechanie 11 km, w mieście 8,1 km, a w trasie 14,5 km. Inaczej mówiąc, auto pali 9 l/100km w cyklu łączonym, 12,4 l/100km w mieście i 6,9 l/100km w trasie.
Polecamy: Baby Driver – rewelacyjna scena z Subaru
Na rynku Polskim Crosstrek występuje pod nazwą XV. Ceny auta z dwulitrową jednostką o mocy 150 zaczynają się od 22 000 euro, czyli od około 94 087 zł przy kursie na poziomie 4,28 podanym w cenniku.
Subaru Forester
Drugim przedstawicielem Subaru w raporcie jest Forester. Specjaliści z Consumer Reports poddali próbie Forestera z 2.5-litrowym silnikiem benzynowym. Auto uzyskało bardzo podobne wyniki do nieco krótszego i niższego Crosstreka. W trybie łączonym Forester przejechał tyle samo, bo 11,1 km na litrze paliwa. W mieście i na trasie wyniki okazały się nieco gorsze – wyniosły odpowiednio 7,7 km i 14,9 km. W przeliczeniu na spalone paliwo na dystansie 100 km, SUV Subaru zużywa 9,1 l w cyklu mieszanym, 13,1 l w mieście i 6,7 l poza nim.
Zobacz: Nowe Subaru Impreza! Co o nim wiemy?
Ceny Forestera na polskim rynku zaczynają się od 25 500 euro, czyli od 109 055 zł przy kursie podanym w cenniku. Auto jest jednak dostępne z mniejszymi jednostkami o pojemności dwóch litrów – dwiema benzynowymi, w tym jedną z turbodoładowaniem oraz jednym silnikiem Diesla.
Hyundai Tucson
Tuż za dwoma Subaru znalazł się koreański Hyundai Tucson. Pod lupę wzięto paliwożerność turbodoładowanej jednostki o pojemności 1.6-litra i mocy 164 KM. W trybie mieszanym Tucson przejechał na litrze paliwa dystans 11,1 km, w mieście 7,7 km, a w trasie 14,9 km. Daje to spalanie na poziomie 9,1 l/100km w cyklu łączonym, 13,1 l/100km w mieście i 6,7 l/100km poza nim.
Porównanie: Volkswagen Tiguan vs. Hyundai Tucson: różne charaktery
Na polskim rynku Tucsona z rocznika 2017 w wersji z turbodoładowanym silnikiem o mocy 177 KM można obecnie mieć w promocyjnej cenie od 108 990 zł.
BMW X1
Ostatnią pozycję spośród aut przetestowanych przez Consumer Reports zajęło BMW X1 xDrive28i z turbodoładowanym czterocylindrowym silnikiem 2.0. Według Amerykanów ten mały SUV na litrze paliwa pokonuje 11 km w cyklu mieszanym, 7,2 km w mieście i 15,7 km na trasie. Z tego wynika, że spalanie BMW X1 wynosi 9,1 l/100km w trybie łączonym, 13,8 l/100km w mieście i 6,4 l/100km poza nim.
Przeczytaj: TEST BMW X1 sDrive16d xLine: nowa strona serii X