Podobnie jak w przypadku niedawno zaprezentowanego McLarena 720S w wersji Spyder, Mercedes-AMG GT R z uciętym dachem nie stracił na mocy i tak samo jak wersja coupe, rozpędza się od 0 do 100 km/h w 3,5 s. Na dłuższą metę prędkość maksymalna (317 km/h) nieco cięższego roadstera będzie mniejsza o blisko 1 km/h — czyli różnica, jakiej nie da się odczuć.
Sercem nowego Mercedesa-AMG GT R Roadster jest już dobrze znane i lubiane podwójniedoładowane 4-litrowe V8 o mocy 577 KM i 700 Nm momentu obrotowego, czyli dokładnie to samo, co w przypadku wersji coupe. W aucie znalazła się również ta sama 9-stopniowa, dwusprzęgłowa skrzynia z przedłużonym pierwszym biegiem i skróconym siódmym w celu uzyskania lepszego przyśpieszenia.
Poza silnikiem i skrzynią do wersji bez dachu zmieszczono także system kół skrętnych, aby manewrowanie w wąskich uliczkach i jazda po torze były jeszcze przyjemniejsze. Do prędkości 100 km/h tylne koła skręcają w przeciwnym kierunku, co przednie, natomiast po przekroczeniu tej granicy, wszystkie cztery działają jako jedność, aby w próbach czasowych uzyskać jeszcze lepszy czas.
Producent zapowiedział już, że wersji Roadster zostanie wyprodukowanych tylko 750 sztuk, co poniekąd sprawi, że spotkanie go na drogach nie będzie takie łatwe. Cena nowego Mercedesa-AMG GT R Roadster nie jest jeszcze znany, aczkolwiek najpewniej poznamy go chwilę po oficjalnej prezentacji na Salonie Samochodowym w Genewie 2019.