Podobnie jak w przypadku niedawno zaprezentowanego McLarena 720S w wersji Spyder, Mercedes-AMG GT R z uciętym dachem nie stracił na mocy i tak samo jak wersja coupe, rozpędza się od 0 do 100 km/h w 3,5 s. Na dłuższą metę prędkość maksymalna (317 km/h) nieco cięższego roadstera będzie mniejsza o blisko 1 km/h — czyli różnica, jakiej nie da się odczuć.
Sercem nowego Mercedesa-AMG GT R Roadster jest już dobrze znane i lubiane podwójniedoładowane 4-litrowe V8 o mocy 577 KM i 700 Nm momentu obrotowego, czyli dokładnie to samo, co w przypadku wersji coupe. W aucie znalazła się również ta sama 9-stopniowa, dwusprzęgłowa skrzynia z przedłużonym pierwszym biegiem i skróconym siódmym w celu uzyskania lepszego przyśpieszenia.
Poza silnikiem i skrzynią do wersji bez dachu zmieszczono także system kół skrętnych, aby manewrowanie w wąskich uliczkach i jazda po torze były jeszcze przyjemniejsze. Do prędkości 100 km/h tylne koła skręcają w przeciwnym kierunku, co przednie, natomiast po przekroczeniu tej granicy, wszystkie cztery działają jako jedność, aby w próbach czasowych uzyskać jeszcze lepszy czas.

i
Producent zapowiedział już, że wersji Roadster zostanie wyprodukowanych tylko 750 sztuk, co poniekąd sprawi, że spotkanie go na drogach nie będzie takie łatwe. Cena nowego Mercedesa-AMG GT R Roadster nie jest jeszcze znany, aczkolwiek najpewniej poznamy go chwilę po oficjalnej prezentacji na Salonie Samochodowym w Genewie 2019.