Najbardziej hardkorowe GT Mercedesa debiutuje w wersji Roadster - GALERIA

2019-03-05 9:20

Blisko trzy lata po zaprezentowaniu modelu GT R Coupe, Mercedes-AMG decydował się pokazać sportowe GT w nowej skórze. Jeśli czekaliście na wersję bez dachu, to dodamy, że osiągi was nie zawiodą, ponieważ nowy Roadster z Affalterbach oferuje bardzo podobne osiągi w porównaniu do swojego brata z pełnym dachem.

Podobnie jak w przypadku niedawno zaprezentowanego McLarena 720S w wersji Spyder, Mercedes-AMG GT R z uciętym dachem nie stracił na mocy i tak samo jak wersja coupe, rozpędza się od 0 do 100 km/h w 3,5 s. Na dłuższą metę prędkość maksymalna (317 km/h) nieco cięższego roadstera będzie mniejsza o blisko 1 km/h — czyli różnica, jakiej nie da się odczuć.

Sercem nowego Mercedesa-AMG GT R Roadster jest już dobrze znane i lubiane podwójniedoładowane 4-litrowe V8 o mocy 577 KM i 700 Nm momentu obrotowego, czyli dokładnie to samo, co w przypadku wersji coupe. W aucie znalazła się również ta sama 9-stopniowa, dwusprzęgłowa skrzynia z przedłużonym pierwszym biegiem i skróconym siódmym w celu uzyskania lepszego przyśpieszenia.

Poza silnikiem i skrzynią do wersji bez dachu zmieszczono także system kół skrętnych, aby manewrowanie w wąskich uliczkach i jazda po torze były jeszcze przyjemniejsze. Do prędkości 100 km/h tylne koła skręcają w przeciwnym kierunku, co przednie, natomiast po przekroczeniu tej granicy, wszystkie cztery działają jako jedność, aby w próbach czasowych uzyskać jeszcze lepszy czas.

Nowy Mercedes-AMG GT R Roadster (2020)

i

Autor: Mercedes-Benz Nowy Mercedes-AMG GT R Roadster (2020)

Producent zapowiedział już, że wersji Roadster zostanie wyprodukowanych tylko 750 sztuk, co poniekąd sprawi, że spotkanie go na drogach nie będzie takie łatwe. Cena nowego Mercedesa-AMG GT R Roadster nie jest jeszcze znany, aczkolwiek najpewniej poznamy go chwilę po oficjalnej prezentacji na Salonie Samochodowym w Genewie 2019.

Nasi Partnerzy polecają