Oryginalny ranking nosi nazwę BrandZ Top 100 Most Valuable Global Brands 2014 i został wykonany przez firmę Millward Brown. Po raz drugi raz z rzędu za najbardziej wartościowa markę w kategorii producentów samochodowych została uznana Toyota.
Przeczytaj też: Te samochody Polacy kupują najczęściej. Ranking TOP 10 sprzedaży aut nowych
Co ciekawe, Japończycy wyraźnie powiększyli swoją przewagę nad drugim w kolejności BMW i trzecim Mercedesem. Eksperci wycenili wartość marki na 29,6 miliardów dolarów, czyli aż o 21 procent więcej, niż przed rokiem. Warto wspomnieć, w ciągu ostatnich dziesięciu lat Toyota znajdowała się na szczycie aż siedmiokrotnie.
Lp | Producent | Wartość marki | Zmiana względem 2013r. |
1. | Toyota | 29,6 mld USD |
+21 proc. |
2. | BMW | 25,7 mld USD | +7 proc. |
3. | Mercedes | 21,5 mld USD | + 20 proc. |
4. | Honda | 14,1 mld USD | +14 proc. |
5. | Ford | 11,8 mld USD | + 56 proc. |
6. | Nissan | 11,1 mld USD | + 9 proc. |
7. | Volkswagen | 8,4 mld USD | - 4 proc. |
8. | Audi | 7,1 mld USD | +27 proc. |
9. | Chevrolet | 4,9 mld USD | (wcześniej nieklasyfikowany) |
10. | Hyundai | 4,6 mld USD | +15 proc. |