Firma Millward Brown co roku zestawia najbardziej wartościowe marki na świecie pod nazwą BrandZ Top 100 Most Valuable Global Brands. Z całej tabeli postanowiliśmy wyselekcjonować producentów samochodów. Trzeci raz w rankingu tym wygrała japońska Toyota, która zwiększyła przewagę nad pozostałymi producentami.
Przeczytaj też: Volkswagen rośnie w siłę: nowa fabryka w Polsce startuje z budową
Na drugim stopniu podium awansował Mercedes, spychając na trzecie swojego najgroźniejszego rywala czyli BMW. Cała pierwsza trójka została wyceniona łącznie na ponad 110 mld dolarów. Toyota, która trzeci raz z rzędu znalazła się na szczycie w ciągu ostatnich lat stawała na podium ośmiokrotnie.
Ranking marek motoryzacyjnych
L.P. | Marka | wartość | Zmiana względem 2013 |
1 | Toyota | 42,4 mld $ | 19,9 % |
2 | Mercedes-Benz | 34,3 mld $ | 7,6 % |
3 | BMW | 34,2 mld $ | 7,5 % |
4 | Honda | 21,7 mld $ | 17,2 % |
5 | Volkswagen | 13,7 mld $ | 23,3 % |
6 | Ford | 10,9 mld $ | 18,5 % |
7 | Hyundai | 10,4 mld $ | 15,6 % |
8 | Audi | 9,8 mld $ | 26,6 % |
9 | Nissan | 7,6 mld $ | 22,9 % |
10 | Porsche | 7,2 mld $ | 10,8 % |
.