Marka z Kraju Kwitnącej Wiśni kolejny raz wyprzedziła motoryzacyjnych rywali. Wartość firmy szacuje się na 53,580 mld dolarów, co oznacza 9-procentowy wzrost względem ubiegłego 2015 roku. Od lat marka ta jest jednym z globalnych liderów sprzedaży nowych samochodów i kojarzy się konsumentom z nowoczesnymi rozwiązaniami i ekologią. W zestawieniu najcenniejszych marek wszystkich branż Toyota zajęła 5. miejsce, awansując o jedną pozycję.
Przeczytaj: TEST Toyota Prius IV generacji: przyjazna technologia dla mas
Toyota znajdująca się w pierwszej piątce najbardziej wartościowych globalnych marek, ustępuje jedynie technologicznym gigantom takim jak Apple, Google i Microsoft, a także Coca Cola. Co ciekawe w stosunku do 2015 roku Toyota wyprzedziła IBM.
Dominującą pozycję marki Toyota w branży motoryzacyjnej potwierdzają wszystkie rankingi. Japoński koncern intensywnie inwestuje w najnowocześniejsze technologie, przede wszystkim w zakresie bezpieczeństwa oraz innowacyjnych napędów. Toyota systematycznie umacnia swoją przewagę w dziedzinie aut hybrydowych, tak pod względem technologicznym, jak i pod względem liczby oferowanych modeli i wyników sprzedaży.
Najbardziej wartościowe marki motoryzacyjne wg raportu Best Global Brands 2016
Najbardziej wartościowe marki wg raportu Best Global Brands 2016