Ofert samochodów nowych i używanych jest bardzo dużo. Przebierać można wśród aut stojących w salonach i ogłoszeniach w prasie czy internecie. Niemieckie, włoskie, francuskie, na benzynę, olej napędowy, gaz LPG, duże małe, rodzinne, sportowe, niepraktyczne. Można powiedzieć, że każdy znajdzie coś dla siebie. Jakie są zatem preferencje Polaków podczas poszukiwań w internecie?
Trendy od lat są niezmienne. Cały czas najpopularniejszymi są samochody niemieckie. W rankingach królują Volkswagen, Audi czy Opel. Dopiero na dalszych pozycjach znajdziemy japońskich czy francuskich przedstawicieli.
Kliknij też: Raport DEKRA 2015 - auta najmniej awaryjne. Sprawdź jakie samochody się nie psują
Pośród poszukiwań źródła napędu widać mocne związki z cenami paliw na stacjach benzynowych. Jeszcze kilka lat temu mocno poszukiwanymi były samochody z silnikami diesla. Od kilku lat widać, że benzyniaki i auta zasilane gazem mają mocną pozycję na rynku. Wysokoprężne samochody poszukiwane są w 37% przypadków. Wzrosła cena przy poszukiwaniu samochodów. Prawie jedna trzecia zapytań o ofertę mieściła się w przedziale od 15 000 zł do 25 000 zł.
ZWYCIĘZCY KONKURSU INTERNETOWY SAMOCHÓD ROKU 2014
Samochody osobowe (nowe)
1. Skoda Octavia
2. Volkswagen Golf
3. Opel Astra
Samochody osobowe (używane)
1. Volkswagen Golf
2. Audi A4
3. Volkswagen Passat
Samochody dostawcze (do 3,5 tony)
1. Volkswagen LT
2. Mercedes-Benz Sprinter
3. Renault Master
Samochody ciężarowe (powyżej 3,5 tony)
1. Mercedes-Benz Atego
2. Renault Premium
3. Renault Magnum
Ranking Internetowy Samochód Roku powstaje na podstawie zapytań oraz ofert, które można znaleźć w serwisie internetowym otomoto.pl. Za każdym razem kiedy wysyłane było zapytanie o samochód lub wstawiana była oferta, użytkownicy przesyłali dane do powyższego rankingu.