Nowy sportowiec spod znaku lwa jeszcze nie wyjechał na polskie drogi, a już jest o nim bardzo głośno. Powody są dwa - po pierwsze Peugeot 508 PSE (Peugeot Sport Engineered) to najmocniejsze, seryjnie produkowane auto producenta. Po drugie, jego cena - jak na auto popularniej marki - jest po prostu bardzo wysoka. Zanim jednak skreślimy go na dobre, przyjrzyjmy się osiągom.
Po oficjalnym debiucie nowy Peugeot 508 przyjął się na polskim rynku bardzo dobrze. Francuski przedstawiciel klasy średniej rozkochał w sobie Polaków wysokim komfortem i niebanalnym wyglądem. Teraz do oferty wkroczy sportowy wariant PSE, który poza rasowymi dokładkami i oryginalnym malowaniem oferuje także wysokie osiągi.
Najszybszy w historii
Pod maską wersji PSE pracuje benzynowa jednostka PureTech o pojemności 1,6-litra, która generuje 200 KM. Jakby tego było mało, motor spalinowy wspierają dwa elektryczne silniki - jeden na przedniej osi (110 KM), a drugi na tylnej (113 KM). W efekcie łączna moc hybrydowego układu wynosi 360 KM i 520 Nm. W połączeniu z automatyczną przekładnią i napędem na wszystkie koła sprint od 0 do 100 km/h wynosi raptem 5,2 sekundy, a prędkość maksymalna została ograniczona elektronicznie do 250 km/h.
Zobacz: Czy nowy Peugeot 508 może być nazywany produktem klasy premium? Sprawdziliśmy to
Ponad 40 km na prądzie
Szybki sprint i przeciążenia to nie wszystko, co oferuje ten model. W gruncie rzeczy to hybryda plug-in (PHEV), która na pełnych akumulatorach potrafi przejechać - według deklaracji producenta - do 42 kilometrów w trybie elektrycznym. W trybie "Electric" prędkość maksymalna to 130 km/h. Naładowanie baterii do pełna zajmuje od 6,5 godz. do 1,5 godz. w zależności od źródła prądu.
Moc ładowania |
Standardowe gniazdo (8 A, 220 V) |
Wzmocnione gniazdo (14 A, 220 V) |
Wallbox 7,4 kW |
Czas ładowania | 6,5 godz. | 3,5 godz. | 1,5 godz. |
Cena i wyposażenie
Podobnie jak cywilne odmiany, sportowy wariant PSE będzie dostępny w dwóch wersjach nadwozia - liftback oraz kombi (Sports Wagon). Ten pierwszy startuje w polskim cenniku do 302 000 zł, natomiast odmiana SW od 306 500 zł. Obydwa warianty są dostępne w trzech kolorach nadwozia: Szary Selenium (domyślny), Czarny Perla Nera (2700 zł) i Biały Nacre (3500 zł).
Przeczytaj także: W pogoni za normami emisji. Peugeot 508 i 3008 w hybrydowych odmianach Hybrid4 - TEST, PIERWSZA JAZDA
Na liście wyposażenia standardowego znajdują się takie rzeczy jak: 20-calowe felgi Black Mist, zawieszenie adaptacyjne Active Suspension Control. automatyczna dwustrefowa klimatyzacja, system bezkluczykowego dostępu, tapicerka skórzana Sellier + Alcantara Mistral, 10-calowy ekran systemu multimedialnego, system Hi-Fi FOCAL premium, Peugeot Connect NAV oraz ładowarka pokładowa (jednofazowa) 3,7 kW. Czy znajdą się chętni na sportowego francuza? Czas pokaże!