Nowy sportowiec spod znaku lwa jeszcze nie wyjechał na polskie drogi, a już jest o nim bardzo głośno. Powody są dwa - po pierwsze Peugeot 508 PSE (Peugeot Sport Engineered) to najmocniejsze, seryjnie produkowane auto producenta. Po drugie, jego cena - jak na auto popularniej marki - jest po prostu bardzo wysoka. Zanim jednak skreślimy go na dobre, przyjrzyjmy się osiągom.

i
Po oficjalnym debiucie nowy Peugeot 508 przyjął się na polskim rynku bardzo dobrze. Francuski przedstawiciel klasy średniej rozkochał w sobie Polaków wysokim komfortem i niebanalnym wyglądem. Teraz do oferty wkroczy sportowy wariant PSE, który poza rasowymi dokładkami i oryginalnym malowaniem oferuje także wysokie osiągi.
Najszybszy w historii
Pod maską wersji PSE pracuje benzynowa jednostka PureTech o pojemności 1,6-litra, która generuje 200 KM. Jakby tego było mało, motor spalinowy wspierają dwa elektryczne silniki - jeden na przedniej osi (110 KM), a drugi na tylnej (113 KM). W efekcie łączna moc hybrydowego układu wynosi 360 KM i 520 Nm. W połączeniu z automatyczną przekładnią i napędem na wszystkie koła sprint od 0 do 100 km/h wynosi raptem 5,2 sekundy, a prędkość maksymalna została ograniczona elektronicznie do 250 km/h.
Zobacz: Czy nowy Peugeot 508 może być nazywany produktem klasy premium? Sprawdziliśmy to

i
Ponad 40 km na prądzie
Szybki sprint i przeciążenia to nie wszystko, co oferuje ten model. W gruncie rzeczy to hybryda plug-in (PHEV), która na pełnych akumulatorach potrafi przejechać - według deklaracji producenta - do 42 kilometrów w trybie elektrycznym. W trybie "Electric" prędkość maksymalna to 130 km/h. Naładowanie baterii do pełna zajmuje od 6,5 godz. do 1,5 godz. w zależności od źródła prądu.
Moc ładowania |
Standardowe gniazdo (8 A, 220 V) |
Wzmocnione gniazdo (14 A, 220 V) |
Wallbox 7,4 kW |
Czas ładowania | 6,5 godz. | 3,5 godz. | 1,5 godz. |

i
Cena i wyposażenie
Podobnie jak cywilne odmiany, sportowy wariant PSE będzie dostępny w dwóch wersjach nadwozia - liftback oraz kombi (Sports Wagon). Ten pierwszy startuje w polskim cenniku do 302 000 zł, natomiast odmiana SW od 306 500 zł. Obydwa warianty są dostępne w trzech kolorach nadwozia: Szary Selenium (domyślny), Czarny Perla Nera (2700 zł) i Biały Nacre (3500 zł).
Przeczytaj także: W pogoni za normami emisji. Peugeot 508 i 3008 w hybrydowych odmianach Hybrid4 - TEST, PIERWSZA JAZDA
Na liście wyposażenia standardowego znajdują się takie rzeczy jak: 20-calowe felgi Black Mist, zawieszenie adaptacyjne Active Suspension Control. automatyczna dwustrefowa klimatyzacja, system bezkluczykowego dostępu, tapicerka skórzana Sellier + Alcantara Mistral, 10-calowy ekran systemu multimedialnego, system Hi-Fi FOCAL premium, Peugeot Connect NAV oraz ładowarka pokładowa (jednofazowa) 3,7 kW. Czy znajdą się chętni na sportowego francuza? Czas pokaże!