Najdroższy Volkswagen w ofercie już trafia do pierwszych klientów

2014-06-03 12:55

Pierwszy klient odebrał swojego innowacyjnego Volkswagena XL1. Samochód ten jest najoszczędniejszym seryjnym autem niemieckiej marki, a przy tym najdroższym pojazdem produkowanym do tej pory przez Volkswagena.

Model XL1 to wyjątkowe dwuosobowe auto, które nie ma sobie równych za sprawą znormalizowanego zużycia paliwa na poziomie 0,9 l/100 km. Pozwala na to niska masa własna (tylko 795 kg), perfekcyjna aerodynamika (cw 0,189) oraz system hybrydowy plug-in, umożliwiający przejechanie do 50 km tylko z napędem elektrycznym, bez emisji szkodliwych substancji. W trybie elektrycznym na przejechanie jednego kilometra XL1 zużywa poniżej 0,1 kW.

Sprawdź też: Volkswagen Golf Sportsvan już w Polsce - znamy CENNIK minivana

Napęd składa się z kilku elementów: dwucylindrowego silnika TDI (35 kW/48 KM), silnika elektrycznego (20 kW/27 KM), 7-biegowej przekładni dwusprzęgłowej DSG i baterii litowo-jonowej. To wszystko sprawia, że Volkswagen XL1 emituje tylko 21 g/km CO2. Rozwijana prędkość maksymalna wynosi 160 km/h XL1, a przyspieszenie od 0 do 100 km/h trwa 12,7 sekundy. O odpowiednie hamowanie dbają ceramiczne tarcze hamulcowe.

W Niemczech XL1 kosztuje bagatela 110 000 euro (w przeliczeniu na polską walutę ponad 450 000 zł). Pierwszy egzemplarz, który trafił do mieszkańca Berlina, pokryty jest białym lakierem Oryx, a wnętrze utrzymane jest w kolorze czarnym Titan, z perłowo-szarymi dodatkami.

Polub SuperAuto24.pl na Facebooku