Kwota blisko 235 mln zł, 34 miesiące na realizację i 10 lat gwarancji to najkorzystniejsza oferta na zaprojektowanie i budowę drogi ekspresowej S19 o długości ok. 7,9 km na odcinku od węzła "Kamień" do węzła"„Sokołów Małopolski Północ". Złożyło ją Konsorcjum Mostostal Warszawa S.A. i Acciona Construccion S.A.
Zobacz: Oferta na S19 Via Carpatia: Lasy Janowskie – Zdziary
Odcinek S19 od węzła "Kamień" (z węzłem) do węzła "Sokołów Małopolski Północ" (z węzłem), będący częścią trasy Via Carpatia, realizowany będzie w systemie "projektuj i buduj". Zadaniem wykonawcy będzie zaprojektowanie odcinka drogi ekspresowej S19, uzyskanie decyzji o zezwoleniu na realizację inwestycji drogowej, wybudowanie drogi wraz z obiektami inżynierskimi i towarzyszącą infrastrukturą, opracowanie dokumentacji powykonawczej oraz uzyskanie decyzji o pozwoleniu na użytkowanie. Okresy zimowe (tj. od 15 grudnia do 15 marca) będą wliczane tylko do czasu objętego projektowaniem.
Odcinek S19 Kamień - Sokołów Małopolski Północ, jest częścią dużego przetargu obejmującego swym zakresem zaprojektowanie i budowę drogi ekspresowej S19 na odcinku od węzła "Nisko Południe" (bez węzła) do węzła "Sokołów Małopolski Północ" (z węzłem). Cały odcinek został podzielony na trzy zadania realizacyjne:
- Zadanie A - Nisko Południe – Podgórze (dł. ok. 11,5 km);
- Zadanie B - Podgórze - Kamień (dł. ok. 10,5 km);
- Zadanie C - Kamień - Sokołów Małopolski Północ (dł. ok. 7,9 km).