Odmiana S 500 Plug-In Hybrid otrzymała zamontowany na pokładzie akumulator litowo-jonowy, doładowywany energią elektryczną. W tym celu należy wykorzystać gniazdko umieszczone w tylnym zderzaku. Ładowanie baterii trwa także podczas jazdy za sprawą systemu odzyskiwania energii oraz układ inteligentnego zarządzania energią Intelligent Hybrid. Mechanizm ten współpracując z pokładowym systemem nawigacji GPS konfiguruje system hybrydowy, dostosowując jego działanie do ukształtowania powierzchni i limitów prędkości (nawigacja wyprzedza planowanie odzyskiwania energii do ośmiu kilometrów ustawionej trasy).
>>> Mercedes GLA ujrzał światło dzienne! - ZDJĘCIA <<<
Samochód zużywając średnio 3l/100 km wydziela 69 gramów dwutlenku węgla na kilometr. O tak niskie spalanie dba 109-konny silnik elektryczny, pozwalający na bezemisyjne pokonanie około 30 km. Agregat o mocy 80 kW i maksymalnym momencie obrotowym 340 Nm współpracuje z nowym, doładowanym mechanicznie silnikiem V6 o pojemności 3-litrów. Jednostka spalinowa rozwija 328 KM i 480 Nm, co przekłada się na łączną moc zestawu wynoszącą 436 KM.
Przyspieszenie hybrydowej limuzyny od 0 do 100 km/h trwa 5,5 sekundy, a rozwijana prędkość maksymalna wynosi 250 km/h. Kierowca ma przy tym do wyboru cztery tryby jazdy: Hybrid, E-Mode (tylko napęd elektryczny), E-Save (oszczędzanie energii zgromadzonej w akumulatorze, aby można ją było wykorzystać w późniejszym czasie) i Charge (ładowanie akumulatora podczas jazdy).
Ekskluzywnie wykonany we wnętrzu, wyposażony w najnowsze nowinki techniczne Mercedes-Benz Klasy S, zaprezentuje odmianę S 500 PLUG-IN HYBRID podczas najbliższych targów motoryzacyjnych we Frankfurcie. Auto trafi do salonów sprzedaży w 2014 roku.