Lekki, dwuosobowy VW XL1, cechujący się świetną aerodynamiką, jest napędzany hybrydowym układem plug-in, zużywającym 0,9 litra paliwa na 100 km. Silnik składa się z dwucylindrowego silnika TDI (35 kW/48 KM), silnika elektrycznego (20 kW/27 KM) i 7-biegowej przekładni dwusprzęgłowej DSG oraz baterii litowo-jonowej. Rozwijana prędkość maksymalna wynosi 160 km/h, a przyspieszenie od 0 do 100 km/h trwa 12,7 sekundy.
Zobacz: Nowości motoryzacyjne targów Motor Show Poznań 2015 - GALERIA
Pojazd jest najdroższym Volkswagenem w ofercie. W Niemczech kosztował bagatela 110 000 euro (w przeliczeniu na polską walutę ponad 450 000 zł). Wyprodukowano tylko w 250 egzemplarzach, z czego w Polsce został sprzedany zaledwie jeden.
Polub SuperAuto24.pl na Facebooku
/źródło wideo: x-news/