GT R PRO to kolejna odsłona sportowego modelu GT od Mercedesa. PRO to oficjalnie najszybszy, jednak nie najmocniejszy samochód w gamie producenta. AMG nie wprowadziło zmian pod maską, gdzie dalej panuje niepokonane 4-litrowe V8 z wcześniejszych modeli, które rozwija 585 KM mocy oraz 700 Nm. Zespół tunerów sprawił, że silnik jest żywszy, elastyczniejszy i w każdym momencie gotowy do walki.
Modyfikacji uległo również sportowe zawieszenie, układ kierowniczy oraz aerodynamika. Inżynierowie wrócili do tego modelu, by GT R był jeszcze lepszym samochodem. Jak na AMG przystało — odnieśli pożądany sukces. Podrasowane GT pokazało, do kogo należy podium w "Zielonym piekle" ustanawiając czas o 3,3 sek. lepszy od swojego protoplasty.
Osoby, które pracowały nad każdym detalem nowego PRO, zdecydowanie czerpały inspiracje z klasy wyścigowej GT3 i GT4. Przykładem są elektronicznie sterowane amortyzatory, które oprócz możliwości dostosowania siły tłumienia, pozwalają oddzielnie ustawić ściskanie i rozprężanie kompresji dla niskich oraz wysokich prędkości. Rozwiązanie znane z wersji GT R — mowa o żółtym pokrętle na środku deski rozdzielczej.
Track Package
Klienci wybranych krajów będą mogli doposażyć swoją bestię w Track Package, który obejmuje montaż klatki bezpieczeństwa, nowe czteropunktowe pasy oraz udoskonalony system przeciwpożarowy.
Lekki jak piórko
Mercedes-AMG zawsze wiedział, jaką zastosować dietę, by ich wiecznie głodne potworki zrzuciły trochę wagi. W tym przypadku producent zastosował lżejsze, sportowe fotele oraz wiele komponentów zamienił na karbonowe odpowiedniki. Poza wnętrzem samochód odchudzono, stosując węglowo-ceramiczne tarcze i lżejsze felgi AMG Performance.
Długa lista modyfikacji i miesiące planowania pozwoliły na pobicie dotychczasowego rekordu północnej pętli, ustanawiając czas 7 minut i 4 sekund. Choć to dalej ten sam silnik, znacznie lżejsza konstrukcja rozpędza się do 100 km/h w 3,6 sekundy, a prędkość maksymalna wynosi 318 km/h.
Aby odróżnić i nadać autu więcej sportowego charakteru zostały nałożone sportowe pasy, mające nawiązywać do jego naturalnego otoczenia — toru wyścigowego.