Jak podało radio RMF FM, w przetargu na zakup pięciu limuzyn dla NIK-u, SIWZ jest bardzo precyzyjny i eliminujący niektórych producentów. Samochody mają mierzyć co najmniej 4760 mm długości, 1830 mm szerokości (bez lusterek) i mieć rozstaw osi długi na 2780 mm.
Pod maską ma pracować benzynowy silnik o pojemności nie mniejszej niż 2.0 l i mocy co najmniej 200 KM i 340 Nm momentu obrotowego. Za przeniesienie napędu na koła odpowiadać ma, minimum 6-biegowa, przekładnia automatyczna. Nie zapomniano również o aspekcie ekologicznym. Nowe limuzyny mogą emitować nie więcej niż 170 g/km CO2.
Kliknij: Policja robi duże zakupy! 1600 nowych radiowozów jeszcze w 2015 roku
Bogate będzie wyposażenie nowych limuzyn Najwyższej Izby Kontroli. Bagażnik samochodu ma pomieścić 520 l bagażu, i być wyposażonym m.in. w dwustrefową automatyczną klimatyzację, podgrzewaną przednią szybę, reflektory ksenonowe, radio z odtwarzaczem CD/MP3 i nawigację satelitarną z ekranem o przekątnej minimum 6 cali.
Mimo dość precyzyjnych wytycznych szanse na zwycięstwo w przetargu NIK-u ma trzech producentów: Volkswagen ze swoim Passatem, Skoda z najnowszym flagowym Superbem oraz Ford z modelem Mondeo. Oferty Toyoty Avensis, Opla Insigni czy Mazdy6 zostaną odrzucone ze względu na wymiary, moc silnika czy pojemność bagażników.