Pomysł na samochód osobowy z napędem na cztery koła narodził się zimą na przełomie lat 1976/1977, podczas jazd testowych Volkswagena Iltis, czyli terenowego pojazdu konstruowanego wtedy przez Audi dla niemieckiej armii. Doskonałe właściwości jezdne terenówki na lodzie i w śniegu skłoniły inżynierów czterech pierścieni do zamontowania napędu na cztery koła w produkowanym seryjnie modelu Audi 80.
Sprawdź: 40-lat pięciocylindrowych silników Audi - HISTORIA
Testy, które przyniosły konstruktorom ogromne zadowolenie, dały życie Audi Coupe, nazwane po prostu quattro. Pod maską zaprezentowanego po raz pierwszy jesienią 1979. modelu pracowała turbodoładowana, 5-cynidrowa jednostka benzynowa o pojemności 2,2-litra, generująca 200 KM. Dwa lata później Audi quattro zadebiutowało w sportach motorowych na Rajdzie Jänner w Austrii. Dynamiczny napęd na cztery koła z Ingolstadt zrewolucjonizował w ten sposób rajdy i wyścigi samochodowe na całym świecie.
Zobacz: Audi świętuje 25. rocznicę modeli RS. Na horyzoncie sporo nowości - GALERIA
Czterdziesta rocznica to wystarczający powód, by w tym roku Audi Tradition wyprowadziło z garażu kilka ze swych klasycznych modeli Audi quattro i pokazało je podczas szeregu imprez w całym sezonie zlotów pojazdów historycznych. Oto lista imprez, na których pokaże się w tym roku Audi Tradition:
• Goodwood Festival of Speed w Anglii (9-12 lipca)
• Rajd i Festiwal Eifel w Daun (23-25 lipca)
• Classic Days na zamku Dyck w Jüchen (31 lipca – 2 sierpnia)
• Donau Classic w Ingolstadt (18-20 lipca)
• Heidelberg Historic w okolicach Neckarsulm (9-11 lipca)
• Sachsen Classic w Zwickau (13-15 sierpnia)
• Rossfeld Bergrennen w Berchtesgaden (25-27 września)
• Audi RegioSprint w Ingolstadt (25 kwietnia)
• Copenhagen Historic Grand Prix (1-2 sierpnia).
• Sachenring Classic w Hohenstein-Ernstthal (8-10 maja).
• Audi Forum Neckarsulm (8 listopada)
• Audi Forum Ingolstadt (29 listopada)