Ciężko powiedzieć jak łatwe (lub ciężkie) jest wymontowanie podstawowego V6, a następnie włożenie ponad 700-konnego silnika z Dodge'a Challangera Hellcat do Jeepa Gladiatora, jednak tym panom nie sprawiło to większych kłopotów. Ten konkretny egzemplarz to terenowy Rubicon, który dysponuje napędem na wszystkie koła. Nie mamy pojęcia jakim cudem, ale ekipa z AMW4x4 zdołała spalić nim gumę, zmuszając auto do wrzucenia aż trzeciego biegu.
Przeczytaj: Dodge Challenger oficjalnie na polskim rynku! CENNIK wygląda atrakcyjnie
Silnik, który zastąpił 3,6-litrową jednostkę Gladiatora, to najmocniejsza jednostka napędowa, jaką Grupa FCA kiedykolwiek stworzyła. Mowa o silniku HEMI o pojemności skokowej 6,2-litra, który w połączeniu z kompresorem i zastosowaniu krótszych skoków tłoka generuje aż 707 KM i 881 Nm momentu obrotowego. Wówczas połączony z 8-stopniowym automatem przyśpiesza od 0 do 100 km/h w 3,7 sekundy. Ta sama jednostka znalazła się w modelu Grand Cherokee TrackHawk, tym samym tworząc najszybszego SUV-a na świecie.
Zobacz: Ile kosztuje w Polsce potężny Dodge Durango? SUV z V8 w ofercie - CENNIK
Jeep Gladiator w amerykańskich salonach jest dostępny w wersji Sport, Sport S, Overland i Rubicon. Ceny ostatniego, czyli topowej wersji wyposażenia zaczynają się od lekko ponad 33 tys. dolarów (ok. 127 145 zł). Posłuchajcie, jak brzmi ponad 6-litrów pojemności w Gladiatorze.