Zanim wszyscy przerzucili się na SUV-y, małe mieszczuchy z segmentu B kombi cieszyły się dużą popularnością. Ostatnim reprezentantem tej grupy była Fabia Kombi trzeciej generacji, która stanowiła ponad 30 proc. całej sprzedaży modelu. Wydawałoby się, że to wystarczająco mocny argument, by klienci doczekali się następcy. Niestety, nowa odsłona, której premiera była zaplanowana na 2023 rok, nigdy się nie odbędzie. Dlaczego? Odpowiedź znajduje się w wewnętrznej korespondencji pracowników koncernu, którą na światło dzienne wyciągnęła agencja mediowa ČTK. Wszystko wskazuje na to, że za wszystko jest odpowiedzialna Unia Europejska.
Rygorystyczne normy emisji Euro 7 radykalnie przyspieszyły proces transformacji w kierunku elektromobilności. W związku z tym potrzebujemy nie tylko więcej samochodów elektrycznych, ale też musimy pożegnać się z niektórymi spalinowymi produktami. Postanowiliśmy konsekwentnie inwestować w przyszłość i pożegnać się ze Skodą Fabią Combi
- czytamy w treści komunikatu.
W ofercie zostaje hatchback
Na linii frontu pozostał tylko hatchback. Auto jest już dostępne w polskich salonach wyłącznie z benzynowymi silnikami - wolnossącym MPI o mocy 80 KM (5-biegowy manual) oraz turbodoładowanym TSI o mocy od 95 do 110 KM (6-biegowy manual lub 7-stopniowe DSG). Ceny nowego modelu startują od 59 100 zł za bazową wersję Active. Topowy wariant w wersji Style z automatem i mocniejszą benzyną startuje z kolei z poziomu 79 650 zł.
Silnik/Wersja | Active | Ambition | Style |
---|---|---|---|
1.0 MPI 80 KM 5MT | 59 100 zł | 62 650 zł | 69 650 zł |
1.0 TSI 95 KM 6MT | - | 66 150 zł | 73 150 zł |
1.0 TSI 110 KM 6MT | 64 100 zł | 67 650 zł | 74 650 zł |
1.0 TSI 110 KM DSG | - | 72 650 zł | 79 650 zł |