Firma AC S.A., producent instalacji LPG wprowadza technologię pracy w 100-procentach na zasilaniu gazowym, bez udziału benzyny. STAG 500 DIS jest nowatorskim rozwiązaniem przeznaczonych do silników z bezpośrednim wtryskiem paliwa. System ten to odpowiedź na potrzeby branży motoryzacyjnej, którą obecnie zdobywają silniki właśnie z bezpośrednim wtryskiem. Obecnie jest to jedyna taka instalacja autogaz na świecie, dzięki czemu marka STAG wysuwa się na pozycję lidera w zakresie systemów autogaz, spełniających wszystkie wymagania rynku motoryzacyjnego.
Sprawdź: Początkujący kierowca w aucie na gaz. O czym powinien pamiętać?
Jak działa nowy system? – Gaz wtryskiwany jest w dwóch fazach jednocześnie (ciekłej i odparowanej), przez co eliminuje mankamenty typowej VI generacji. Ponadto, jest również przygotowany do silników z układem dwuwtryskiwaczowym benzyny – tłumaczy Marcin Trocki, Kierownik Działu Wsparcia Technicznego i Rozwoju z firmy AC S.A.
STAG 500 DIS
Producent zapewnia, że STAG 500 DIS jest łatwy w montażu i sposobie kalibracji. Pompa HP nie wymaga żadnych modyfikacji, a instalacja zawiera standardowe komponenty, takie jak węże termoplastyczne, reduktor, wtryskiwacze, elektrozawory i zbiornik. Instalacja jest także odporna na błędy za sprawą braku emulacji wtryskiwaczy benzynowych.
STAG 500 DIS obsługuje najnowsze na rynku silniki dwuwtryskiwaczowe (multi+direct). Co z wadami tego rozwiązania? – Jedynym minusem instalacji STAG 500 DIS jest nieznacznie słyszalna pompa LPG. Trudne może się okazać także znalezienie odpowiedniego miejsca do montażu w przypadku małych pojazdów – mówi Marcin Trocki.